سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست الوفاق بحرین برای نجات جان شهروندان منطقه عکر

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین از جامعه بین المللی و همه سازمانهای حقوق بشری و انسان دوستانه خواستار اقدام سریع برای نجات شهروندان بحرینی شد که در معرض ترور سازمان یافته حکومت در منطقه عکر قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از  تلویزیون اللؤلؤه، این گروه همچنین خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف به منظور تحقیق درباره حوادثی شد که در طول دو روز گذشته در منطقه العکر رخ داده است و همچنان جریان دارد.

گزارشگر اللؤلؤه در گزارشی در این زمینه گفت جمیعت الوفاق بحرین از تمام کسانی که وجدان انسانی دارند درخواست کرد اقدامی فوری برای متوقف کردن نقض وحشتناک حقوق شهروندان بحرینی به عمل آورند.

این درخواست متوجه همه طرف های بین المللی مربوطه است، تا در قبال عملیات برنامه ریزی شده و سازمان یافته حکومت علیه طیفی از شهروندان بحرین که در چارچوب سیاست مجازات دسته جمعی بدون هیچ مانع قانونی یا انسانی صورت می گیرد، اقدام کنند.

الوفاق تاکید کرده است منطقه العکر از همه طرف به طور کامل به محاصره در آمده است و از هرگونه ورود و خروج از این منطقه جلوگیری می شود و نیروهای رژیم بحرین نقض حریم منازل در هر زمانی که بخواهند، فحش و ناسزا گویی به مردم و تجاوز بدنی و اهانت به عقاید دینی آنها را برخود مباح کرده اند در حالی که مردم از جمله سالخوردگان، کودکان و زنان به سبب تجاوزاتی که این نیروها علیه آنان مرتکب می شوند در حالت رعب و وحشت به سر می برند.

این نیروها چیزی شبیه حکومت نظامی در فضایی اعمال کرده اند که یادآور قانون دوران حالت اضطراری است.

شهروندان در این منطقه در دو روز گذشته از رفتن به سرکارهایشان یا خارج شدن از منزل به هر علت یا ضرورتی از جمله مراجعه به بیمارستان برای مداوا منع شده اند آنها همچنین از تهیه مواد غذایی مورد نیاز خود منع شده اند و از ورود هرگونه خودرو حامل مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز به این منطقه جلوگیری می شود. و از ورود حقوقدانان و شخصیت های ملی نیز به این منطقه جلوگیری می شود این مسئله موجب نگرانی عمیق از ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم شده است.

بعلاوه بالگردهای متعلق به نیروهای رژیم در عملیات امنیتی مشارکت می کنند و خودروهای این نیروها تلاش می کنند هرکسی را که از منزل خارج شود، زیر بگیرند و آنها را ضرب و شتم و شکنجه می کنند.

گزارشها حاکی است بیش از چهل مورد ورود غیرقانونی به منازل مردم صورت گرفته است. به برخی از این منازل هم بیش از یک بار تجاوز و تعرض شده است.

آنها در منازل مردم را می شکنند و بدترین و شنیع ترین تجاوزات را در حق ساکنان این منازل انجام می دهند. از طریق نوع این ورودهای غیرقانونی به منازل مشخص می شود که این اقدامات تجاوزکارانه و انتقام جویانه است و مجوز قضایی ندارد.

این در حالی است که موارد مختلف غش و آسیب دیدن در میان زنان و سالخوردگان به ثبت رسیده است از جمله این که سه تن از این زنان در جریان ورود وحشیانه و ارعاب آمیز نیروهای امنیتی به منازلشان دچار این مشکلات شده اند.

 همچنان سرنوشت تعدادی از شهروندانی که بازداشت شده اند نامعلوم است. این در حالی است که تاکنون حدود هفت شهروند بازداشت شده اند و موارد بازداشت در سایه ادامه محاصره و تجاوز به منازل همچنان ادامه دارد.

این اقدامات به علت کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی صورت می گیرد و این اقدامات نشان می دهد که رژیم همه اهالی را در این حادثه متهم می کند.
برچسب ها: الوفاق ، بحرین ، عکر ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.