سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله صورت گرفت

بررسي پيشرفت و سبك زندگي اسلامي

يک استاد دانشگاه در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله با اشاره به برخي از مسائل مهمي كه رهبر معظم انقلاب درباره موضوع سبك زندگي مطرح كردند، گفت: مصرف‌گرايي يكي از مهمترين آفات زندگي است و بايد شيوه‌هاي اسلامي جايگزين آن شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ مجيد ابهري، استاد دانشگاه در رشته آسيب‌شناسي اجتماعي در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله با بيان اين‌که بايد براي برخي اين سوال مطرح باشد كه چرا رهبر معظم انقلاب، مسائل مهمي را در يك استان مانند خراسان شمالي مطرح كردند، اظهار داشت:‌ لطافتي در كار ايشان بود و مي‌خواستند به همه بفهمانند که همه جاي ايران داراي اهميت است، زيرا برخي فكر مي‌كنند که ايران فقط تهران و ميدان ونك به بالاست. رهبر معظم انقلاب مي‌خواستند به همه بفهمانند همه جاي ايران جزئي از انقلاب است.

وي افزود: پيشرفت‌هاي ما به خاطر اين بوده كه نظام ما همه جانبه نگر بوده و منطق اسلامي يكسونگر نيست.در علم،‌ اخلاق، رفاهِ عمومي،‌ استقلال سياسي،‌ اعتبار بين‌المللي و تقرب به خدا پيشرفت كرده‌ايم و كنفرانس سران عدم تعهد نيز نشان داد در استقلال و اعتبار بين‌المللي پيشرفت‌هاي همه جانبه اي داشته‌ايم كه علت اصلي آن پيروي از منطق اسلام و قرآن است.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: ثبات سياسي ما در 34 سال گذشته مديون همين مسئله است و ديديد كه جندالشيطانِ منافق‌تر از منافق باز هم يك ترور ديگر در چابهار براي بدنام كردن برادران بلوچ و درگير كردن شيعه و سني انجام داده است اما بحمدالله هم علماي شيعه و هم روحانيون اهل سنت مي‌دانند كه اين تروريست‌ها اذناب آمريكا هستند.

ابهري درباره علت ثبات سياسي كشور گفت:‌ اين به دليل معماري درست امام خميني(ره) و مهندسي رهبر معظم انقلاب است كه بسيار هوشيارانه بر استقلال سياسي و پيشرفت‌هاي كشور نظارت دارند.

وي با بيان اين‌که متاسفانه برخي از مطالب مطرح مي‌شود، گفت: وزيري كه بگويد نرخ ارز را "جمشيد بسم‌الله" تعيين مي‌كند، فاتحه آنرا بايد خواند.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: يكي از مهمترين مطالبي که رهبر انقلاب مطرح کردند بحث كنترل جمعيت بود كه حضرت آقا بسيار شجاعانه فرمودند كه قدري از تقصير آن نيز بر عهده ما بوده است.

ابهري تصريح كرد:‌ فرهنگ دو تا بچه كافيه از دوران طاغوت به دوران بعد از انقلاب كشيده شد و مسائلي مانند گراني،‌ مسكن و اضطراب‌هاي اجتماعي عامل تشديد اين قضيه شد، اما بسياري مي‌خواهند عجولانه اين قضيه را حل كنند.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: نخست بايد زيرساخت‌هاي فرهنگي سياست جمعيتي ايجاد شود.

وي درباره دومين نكته‌اي كه رهبر معظم انقلاب بيان كردند، گفت: پرهيز از تملق گويي و گزافه گويي امر مهمي است. تملق آفت مديريت است و خود ايشان هم فرمودند "برخي القابي را براي من به كار مي‌گيرند كه در شأن انبياء و معصومين است و اين درست نيست".

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: ابهری ، استاد ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.