سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین زمان برای ارتودنسی قبل از توقف رشد است

درمان ارتودنسی باید انجام شود و اگر درمان در سنین جوانی و میانسالی باشد درمان سخت تر می شود.

دکتر ظفرمند دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات ارتودنسی عنوان کرد: ارتودنسی بخش هایی از درمان دندانپزشکی مربوط به مرتب کردن دندان ها و همچنین هماهنگ کردن فک ها و مجموعه فک و دندان وضعیت بافت نرم گونه و لب است.

وی افزود: در واقع ارتودنسی هماهنگ کننده وضعیت فک و صورت، دندان و بافت نرم را انجام می دهد.

ظفرمند در خصوص بهترین زمان ارتودنسی اظهار داشت: درمان ارتودنسی بسیار متنوع است و لذا بخشی از درمان ها در سنین قبل از توقف رشد و برخی از توقف دوره ی رشد انجام می شود.

همچنین رشد در ناحیه فک و صورت در سن 12 الی 13 سالگی خاتمه پیدا می کند و بیشترین تغییرات که در سن 6 تا 13 سالگی اتفاق می افتد .

وی در پاسخ به توصیه درمان ارتودنسی عنوان کرد: بعضی از درمان ها باید در سنین نوجوانی انجام شود و اگر درمان در سنین جوانی و میانسالی باشد باید مسیر دیگری را طی کند و درمان آن سخت تر می شود و بعضی از درمان ها منحصراً بعد از پایان دوره ی رشد باید انجام شود و افرادی که دارای فک پایین بزرگ تر هستند و یا سابقه افزایش رشد در فک پایین دارند درمان در آنها دیرتر صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی اگر درمان ارتودنسی حداقل 2 سال به طول بیانجامد، طبیعی است که از جای خود حرکت کند و در پایان دوره درمان اگر ارتودنسی جا به جا شد با گذاشتن پلاک که فقط نقش نگه داری دندان ها را به عهده دارد ميتوان درمان کامل شود و  بايد مطرح كرد كه این جا به جایی ممکن است علتش لق شدن ارتودنسي باشد./ع2
برچسب ها: ارتودنسی ، رشد ، درمان ، فک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.