سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تحریم ها قبل از فناوری هسته ای کشورمان آغاز شده است

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه آزاداسلامی تبریز گفت:انقلاب اسلامی معادله موازنه قدرت را درجهان به هم زد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، هرندی  در همایش تبیین مسائل روز در این دانشگاه گفت: در دوران حکومت پهلوی نظام قدرت در جهان بین دو کشور شوروی وآمریکا تقسیم شده بود وایران نیز زیر بلیط آمریکا قرار داشت.

وی افزود: در آن زمان اکثر کشورهای جهان وزنه ای به حساب نمی آمدند ونقش پاره سنگ ترازوی مغازه های قدیمی را داشتند تا باعث موازنه قدرت دربین دو کشور شوروی وآمریکا باشند واکثر کشورها زیر بلیط این دو قدرت قرار داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی معادله موازنه قدرت درجهان به هم خورد و ایران در حال حاضر یک وزنه در جهان به حساب می آید.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دانش پشتوانه پیشرفت در حوزه های مختلف می باشد و ایران با توجه به چشم انداز ترسیم شده در 1404 در نانو تکنولوژی وبیوتکنولوژی در 5 سال اول به اهداف کلی رسیده است واین به لطف شعور علمی وجنبش نرم افزاری شما دانشجویان و اساتید می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحریمهای اعمال شده نسبت به ایران گفت:تحریمها محصول سرشاخ شدن نظام ما با معادلات مسبوق به سابق قدرت هاست که آنها را به هم ریخته است وقبل از فناوری هسته ای آغاز شده است.

دکتر هرندی افزود: با اینکه این تحریمها مخصوصا در بخش پزشکی و دارو بسیار سبوعانه است ولی می توان ادعا کرد که می توان با سامان دهی زندگی وباز تولید کالاهای تحریم شده امید آنها را به یأس بدل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آستانه انتخابات دشمنان به دنبال راههایی به غیر از تحریم هستند تا با ایجاد آشوب در کشور ،فاصله اندازی و ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم و استفاده از عناصر دست آموز در برخی از مقاطع کشور ،به نفع خود بهره بگیرند.

وی درپایان تأکید کرد: هیچ کدام از نقشه های آنها کارساز نبوده و راه به جایی نمی برد زیرا مقام معظم رهبری با نگاهی حکیمانه و هدایت خویش مانع از پیروزی نقشه شوم دشمنان می شود.

در ادامه این همایش جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد ودکتر هرندی به سوالات حاضران پاسخ داد.

همایش تبیین مسائل روز به همت بسیج دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی تبریز 30مهرماه در سالن شهریار دانشگاه آزاداسلامی تبریز برگزارشد./س

 

برچسب ها: تحریم ، فناوری ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.