سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباريه سوريه:

سياست‌هاي ترکيه در سوريه به شکست انجاميده است

شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه گزارش داد: سياست هاي ترکيه در سوريه به شکست انجاميده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اين شبکه، حمايت هاي رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه از برقراري آتش بس در سوريه و عقب نشيني وي از اظهارات خصمانه خود عليه ملت سوريه به دليل احساس شکست وي ناشي از حمايت مالي و آموزشي از گروه هاي مسلح تروريست در سوريه است. اين گروه هاي مسلح در برابر ارتش سوريه نتوانستند اهداف ترکيه را به پيش ببرند. به دليل پيروزي هاي مستمر ارتش سوريه، دولت اردوغان از مواضع خود عقب نشيني و با راه حل ايران و روسيه براي حل بحران سوريه موافقت کرده است.
اردوغان در ديدار با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در حاشيه نشست سران سازمان همکاري اقتصادي، اکو در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان به اين توافق رسيد. ترکيه آرام آرام به پذيرش راه حل روسيه و ايران براي حل بحران سوريه نزديک مي شود. اين ديدگاه جديد ترکيه به دليل مقاومت ملت سوريه و دستاوردهاي ارتش سوريه است که اردوغان را در وضع بدي قرار داده است.  
ايران ترکيه را از شر سياست هاي خود در سوريه نجات مي دهد. اين احساس در ميان ترک ها ايجاد شده است که در پايان نبرد عليه سوريه تنها خواهند بود به ويژه آنکه هيچ از يک آمريکا و ناتو آمادگي دخالت در سوريه را ندارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.