سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

بانک اطلاعاتی صادرات غیرنفتی فیروزکوه تدوین می شود

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی، مهمترین گام در جهت توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان است.

ˈسعید افشار نادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری ˈامروز دشمنان تمامی تلاش خود را برای صدمه و آسیب زدن در عرصه اقتصادی بر ایران اسلامی متمرکز کرده اندˈ و لذا، اهتمام به صادرات غیرنفتی یکی از مقوله های پیشگیرانه در این عرصه است.

وی با بیان اینکه نظام استکباری از همان ابتدا اتکاء کشور به نفت را به منظور مضمحل کردن و تحت فشار قرار دادن نظام طراحی کرده بود، افزود: بحمدالله طی سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و بخصوص دوران خدمت رسانی دولت های نهم و دهم، روند محسوس و رو به رشدی در عرصه صادرات محصولات غیرنفتی به لحاظ حجمی، ریالی و تنوع کالایی شاهد می باشیم.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: در مقوله صادرات غیرنفتی حتی یک روستا و یک محصول جزء هم حائز اهمیت است.

وی افزود: شهرستان فیروزکوه از قدیم الایام مبدا برخی کالاهای صادراتی بوده است و بطور نمونه گیاه دارویی ˈباریجهˈ از این منطقه به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و ˈقیصیˈ (زردآلوی هسته شیرین) به آلمان و ترکیه صادر می شده است، اما امروز اقلام دیگری جایگزین آنها شده است.

افشار نادری ادامه داد: انار، سیمان و برخی دیگر از محصولاتی که در صنایع مستقر در شهرک صنعتی ˈعلیدرهˈ تولید می شوند، پتانسیل های صادراتی امروز شهرستان می باشند.

وی ظرفیت سنجی، همراهی دستگاه ها با صادرکنندگان و حل مشکلات مبتلابه آنان را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای بسترسازی انجام صادرات غیرنفتی در شهرستان بایسته و لازم است و ابراز امیدواری کرد با شکل گیری بانک اطلاعاتی صادرات غیرنفتی، به روز کردن آمار و اطلاعات واحدهای پیشرو در این عرصه و ارائه آموزش های لازم از سوی مراجع فرادستی بتوانیم گامی در جهت شناسایی بازارهای هدف و توسعه هر چه بیشتر صادرات غیرنفتی در منطقه برداریم./س

برچسب ها: بانک ، توسعه ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.