سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کِشتی در گل نشسته کُشتی

کُشتی استان کرمان هر چند نتوانسته است در زمینه های قهرمانی به عناوین قابل توجهی دست پیدا کند اما در سال جاری سعی دارد با تغییراتی که در سطح مدیریتی این هیئت انجام شد، مشکلات این هیئت نیز به تدریج حل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان، هیئت کُشتی استان کرمان در سال های نه چندان دور، یکی از قدرت های کُشتی در کشور بود و در دهه های 60 تا 70 کُشتی استان کرمان یکی از بهترین های این هیئت بود.

کُشتی در استان کرمان در سال های اخیر دچار دستخوش تغییرات زیادی به خصوص در بخش های مدیریتی خود شد که امید می رود هیئت کُشتی استان کرمان بتواند کِشتی به گل نشسته خود را از منجلاب مشکلات بیرون بکشد.

کِشتی ای که برای بیرون آمدن از مشکلات مدیریتی خود تنها همت کُشتی گیران و مسئولان این هیئت را لازم ندارد بلکه برای بازگشت به روزهای طلایی کُشتی در کرمان همت مدیران ورزشی خصوصاً به کمک مدیر کل تربیت بدنی استان کرمان چشم دوخته است.

مشکلات مالی کُشتی کرمان از زمان اکبر ایرانمنش یکی از مدیران توانمند کرمانی ( مدیر عامل پیشین باشگاه مس کرمان و کسی که توانست این تیم رااز لیگ دسته اول کشور به لیگ برتر فوتبال کشور برساند) ، آغاز شد.

در برنامه تلویزیونی که در تابستان سال جاری در برنامه ورزش کرمان از شبکه کرمان پخش شد مردم استان این مطلب را به سادگی در ک کردند که حاشیه ای در هیئت کُشتی وجود ندارد بلکه تنها و تنها مشکل مالی گریبان این هیئت را گرفته است و شاید به همین دلیل بود که اکبر ایرانمنش از سمت خود استعفا داد.

در زمان اکبر ایرانمنش هیئت کُشتی استان کرمان برای نخستین بار دو کُشتی گیر را در رده نوجوانان و پس از چند سال به اردوی تیم ملی ایران فرستاد تا این مطلب هم ثابت شود که شاید بدون هزینه بتوان با کسانی که عشق به ورزش می ورزند کار انجام داد اما قطعا این کار طولانی مدت نخواهد بود .

اما چند ماه پیش ماشاء الله ایرانمنش جایگزین اکبر ایرانمنش ، رئس سابق هیئت کُشتی شد تا وی از این بعد سکان هدایت این هیئت را به دست گیرد و کُشتی در گل نشسته این تیم را بیرون آورد.

امیدواریم که مسئولان این هیئت بتوانند یک بار دیگر اعجوبه های کُشتی خود را به ایران معرفی کنند تا در اردو های بعدی تیم ملی در کنار استان هم جوار ( فارس)کرمان هم بتواند در المپیک های آینده در این رشته به کسب مدال نائل آید.

رئیس پیشین هیئت کُشتی:

مشکلات مالی در کُشتی بیداد می کند

رئیس هیئت کُشتی پیشین استان کرمان گفت: مشکلات مالی در هیئت کُشتی بیداد می کند که مسئولان ورزشی باید فکری به حال این تیم کنند.

اكبر ايرانمنش امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، با اشاره به حضور کُشتی ‌گيران كرماني طي يك سال گذشته در اردوهاي تيم ملي اظهار داشت: اگر دو فاكتور امكانات و برنامه‌‌ريزي وجود داشته باشد، کُشتی استان كرمان پيشرفت قابل توجهي دارد.

سرپرست پیشین هيئت کُشتی استان كرمان تصريح كرد: سطح فني مربيان استان با توجه به برگزاری دوره كلاس آموزشي با حضور مدرسان موفقي چون مجيد خدايي و اكبر رنجبر طی چند سال گذشته شاهد رشد در این هیئت بودیم.

سرپرست هيئت کُشتی استان آينده اين رشته را وابسته به توجه به رده‌هاي سني دانست و اظهار داشت: اگر مي‌خواهيد آينده روشني در انتظار کُشتی استان باشد، علاوه بر فراهم كردن امكانات و ابزار، رده‌هاي سني نيز با يد مورد توجه قرار گيرند.

نایب رئیس هیئت کشتی کرمان:

هدف هیئت کشتی استعداد یابی است

نائب رئیس هیئت کُشتی کرمان گفت: هدف ما در هیئت کشتی در سال جاری استعداد یابی و بازسازی مجدد کُشتی در استان کرمان است.

فرهاد نیکزاد امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: هدف ما در هیئت کُشتی در سال جاری استعداد یابی و بازسازی مجدد کُشتی در استان کرمان است.

وی افزود: مشکلات مالی در هیئت کُشتی هم چنان ادامه دارد اما سعی داریم با یک تأمل خوب مشکلات کُشتی استان را برطرف کنیم.

نیکزاد بیان داشت: تنها کمکی که تاکنون از جانب اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به هیئت کُشتی استان کرمان شده است ، واگذاری خانه کشتی به این هیئت بوده است.

وی در پایان از ساخت یک سالن اختصاصی کُشتی در کرمان خبر داد و افزود: محل ساخت این سالن در خیابان گلدشت کرمان است که کار اخذ پروانه آن از شهرداری انجام شده است.

نیکزاد تصریح کرد: این سالن در حال ساخت برای استفاده کُشتی گیران کرمانی است./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: گزارش ، کُشتی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.