سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صادرات 672 هزار تن سیب زمینی از اردبیل/ آذربایجان، کویت و ترکیه کشورهای هدف

مدیرکل جهادکشاورزی استان اردیبل از صادرات بیش از 672 هزار تن سیب زمینی این استان به سایر استانهای کشور و سه کشور خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبدایمانی گفت :این میزان از تولیدات سیب زمینی استان مازاد بر نیاز مصرف داخلی بوده و به استانهای دیگر و کشورهای آذربایجان، ترکیه و کویت صادر می شود.

به گفته وی امسال 856 هزار و 180 تن سیب زمینی از مجموع 23 هزار و 921 هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان افزود: از این میزان تولید 184 هزارتن نیاز داخلی استان است و 18 هزارتن هم کارخانجات فرآورده های سیب زمینی از جمله واحدهای تولید کننده چیپس خریداری کرده اند و بقیه مازاد است.

عبدایمانی با بیان اینکه سال گذشته سال گذشته 832 هزارتن سیب زمینی از 23 هزار و 656 هکتار اراضی کشت شده در این استان برداشت شده بود، گفت: با احتساب افزایش اراضی قابل کشت تولید سیب زمینی در این استان رشد قابل توجهی نداشته است.

وی اردبیل را قطب کشت و تولید سیب زمینی کشور معرفی کرد و افزود: استان اردبیل در تولید سیب زمینی اولویت اول کشور را دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان گفت: سیب زمینی در شهرستانهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین کشت می شود و بذرهای کاشته شده در این استان آگریا، ساوالان و کایزر است .

 همچنین از اتمام برداشت محصول سیب زمینی در اردبیل خبر داد و افزود: در این استان سیب زمینی اواسط اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهر به اتمام می رسد./س  

 

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.