سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید 23 هزار تن شکر در مغان

مدیر کارخانه قند مغان گفت: 23 هزار تن شکر امسال در کارخانه قند مغان تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی طلوعی امروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه قند مغان و آغاز فعالیت سی و یکمین دوره فعالیت این کارخانه افزود:‌ امسال علاوه بر تولید 23 هزار تن شکر، تفاله و دیگر محصولات جانبی را برای تامین خوراک دام‌های صنعتی پیش‌بینی کردیم که امیدواریم استحصال آن را شاهد باشیم.

وی گفت: کارخانه قند مغان با مصرف روزانه 5 هزار تن چغندرقند در روز بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی در شمال استان و کشور است که می‌تواند بستر اشتغال کار‌آمد را نیز به وجود آورد.

مدیر کارخانه قند مغان افزود: در دوره جدید فعالیت این کارخانه به صورت مستقیم برای 7 هزار نفر زمینه اشتغال مولد فراهم می آورد و در بخش‌های جانبی آن نیز شاهد اشتغال مولد خواهیم بود.

طلوعی گفت: با هدف رونق‌بخشی به این کارخانه امسال بیش از 220 هزار تن چغندر‌قند در اراضی پارس‌آباد و کشت و صنعت مغان تولید می‌شود که همه آنها به محل کارخانه ارسال و به محصولات موردنظر تبدیل می‌شود.

وی افزود: کیفیت تولید محصولات این استان نسبت به سایر استان‌ها از مرغوبیت و ارزش عیار بیشتری برخوردار است به طوری که آب و هوای مساعد و بذر توزیع شده با کیفیت به ارتقای محصول تولیدی انجامیده است.

طلوعی در ادامه از افزایش سطح تولید قند در مغان خبر داد و گفت: پارسال در کشت و صنعت مغان کمتر از یک هزار هکتار از اراضی زیر‌کشت محصول چفندر رفته بود که امسال افزایش 30 درصدی را در سطح زیر‌ کشت شاهد بودیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، شکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.