سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر قنبري:

تعدد جشنواره ها، سرمايه و نيروي انساني را هدر مي دهد

نيروي انساني و سرمايه ملي با برگزاري جشنواره هاي مختلف و با يك رويكرد و گرايش مشترك هدر مي‌رود.

رهبر قنبري، كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثيرات جشنواره هاي مختلف بر سينماي ايران گفت: برگزاري جشنواره ها، هيچ ايرادي ندارد بلكه به سبب اين جشنواره ها به ديد و بازديد اهالي سينما مي رويم و لي آنچه مهم است محتواي اين جشنواره ها است و اينكه با تعدد آن ها سرمايه و نيروي انساني به هدر مي رود.
وي افزود: مديران گروه فرهنگي بايد با تجميع آرا جشنواره هايي كه داراي وحدت موضوع هستند را با يكديگر ادغام كنند.
قنبري ادامه داد: جشنواره هايي به مانند كوثر، رويش، فيلم نامه رضوي كه داراي محتواي ديني بوده و گرايش مشترك و وحدت موضوع دارند، بايد با هم ادغام شوند.
وي تصريح كرد: مديران فرهنگي بايد با تجميع نيروها يك فستيوال برگزار كنند و در اين صورت هم جوايز ارزنده تري و هم اهداف قوي تر و غني تري خواهند داشت و همچنين انرژي انساني و هزينه كمتري صرف برگزاري اين جشنواره ها مي شود.
قنبري اظهار داشت: جشنواره كودك و نوجوان با جشنواره رشد و همچنين فيلم كوتاه با جشنواره فيلم فجر به لحاظ گرايش و وحدت نظر قابل تجميع است.
وي مزيت هاي تعدد جشنواره ها را اينگونه بيان كرد: نخبگي در كسب جوايز است و زماني كه 80 درصد فيلم سازان ما در يك جشنواره موفق به كسب جوايز مي شوند دريافت جايزه نمي‌تواند نشانه اي از حرفه اي بودن آن ها باشد و به همين دليل نخبگي و كسب جايزه خاصيت خود را از دست ميدهد.
وي اظهار داشت: در جشنواره فيلم كودك و نوجوان كه امسال در اصفهان برگزار شد 180 نفر در يك روز جايزه دريافت كردند و اين نشان از بي ارزشي جوايز جشنواره دارد.
قنبري خاطرنشان كرد: سينما ارتقا سطح تفكر و انديشه است با تكثير جوايز استادي و شاگردي معنا پيدا نمي‌كند سازمان هايي كه با عنوان اسپانسر جايزه مي دهند بايد وحدت نظر داشته باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.