سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

مبتلایان ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: همه مبتلایان به بیماری ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان و اعتیاد بوده و همراهی این دو با یکدیگر می‎تواند یک خطر جدی را برای گسترش این بیماری فراهم کند





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد نعیمی در نشست با خبرنگاران استان از شناسایی 164 بیمار مبتلا به ایدز در استان خبر داد و گفت: این بیماری منجر به فوت 53 نفر از این بیماران شده است.

 وی افزود: 107 نفر از مبتلایان HIV در گلستان معتادان تزریقی و 40 نفر از طریق رفتارهای پرخطر جنسی به این بیماری ابتلا پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از طریق خون و فرآورده‎های خونی سه نفر در سال 1381 مبتلا به ایدز شدند تصریح کرد: در حال حاضر در گلستان ابتلا به ایدز در بیمارانHIV  از طریق خون و فرآورده‎های خونی نیست و چهار نفر از طریق مادر به کودک بیماری ایدز منتقل و ابتلا 20 نفر نیز به صورت نامشخص بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در استان ما بیشترین احتمال ابتلا به این بیماری از طریق جنسی صورت گرفته است.

نعیمی با بیان اینکه گروه پرخطر در HIV جوانان هستند ابراز داشت: متاسفانه همه مبتلایان به بیماری ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان و اعتیاد بوده و همراهی این دو با یکدیگر می‎تواند یک خطر جدی را برای گسترش این بیماری فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‎اندازی مراکز مثلثی و مراکز مشاوره‎ای در سطح کشور به مرحله‎ای رسیده‎ایم که شتاب این بیماری به حداقل رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار ایدز در کشور بیان داشت: بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا ابتدای تیرماه امسال 24 هزار و 290 نفر در کل کشور مبتلا به ایدز هستند که 3 هزار و 455 نفر وارد مرحله ایدز شدند و بعد از چند سال نیز وارد علائم بیماری می‎شوند.

نعیمی متذکر شد: تعداد موارد فوت شده در سطح کشور 4 هزار و 722 نفر عنوان شده است.

وی در خصوص راه‎های انتقال این بیماری اظهار داشت: رفتارهای پرخطر جنسی، استفاده مشترک از سرنگ مشترک در بین معتادان، خون و فرآورده‎های خونی همچنین انتقال از طریق کودک به مادر از راه‎های انتقال این بیماری است./ج1

برچسب ها: گرگان ، ایدز ، مبتلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.