سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفتارهاي پرخطر تاثير عميقي بر سلامت فرد و جامعه مي‌گذارند

برخي از رفتارها تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم برسلامت فرد مي‌گذارند و عواقب منفي در بردارند اين گونه رفتارها پرخطر نام دارند و درصورت ثبات اين رفتارها در شخصيت فرد، سبک زندگي او ناسالم ناميده مي‌شود.

زهرا لطفي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: رفتارهاي پرخطر در سنين نوجواني و جواني عمدتا شامل استعمال دخانيات، اعتياد، سو مصرف مواد، خشونت در رفتارهاي منجر به صدمات و جراحات، رفتارهي جنسي ناسالم، الگوهاي تغذيه و الگوهاي تحرک کم بدني است.
لطفي تصريح کرد: انجام بعضي از اين رفتارها در زندگي فرد را در معرض خطر ويژه اي براي ابتلا به عفونت هاي خطرناک نظيرهپاتيت BياCيا ايدز قرار مي‌دهد همچون مصرف مواد مخدر " به خصوص به صورت تزريقي" و يا تماس جنسي خارج ازچهارچوب خانواده.
اين روانشناس درپايان افزود: شناخت اين الگوهاي رفتاري غلط و اجتناب از بروز اين رفتارها در نوجوانان و جوانان منجر به فراهم شدن زندگي سالم و کسب سالمتي و توانمندي آنان مي‌شود، از اين رو رفتار والدين واعضاي خانواده در نوع بروز واکنش هاي افراد تاثير به سزايي دارد، هرچه ميزان اختلاف ميان والدين و فرزندان کمتر باشد رفتارهاي سازگارانه اجتماعي بيشتري به چشم مي‌خورد که خانواده ها بايد به اين امر توجه نمايند./ز
برچسب ها: رفتار ، سلامت ، پرخطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.