سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ استاندار خراسان شمالی در گفتگوي ويژه خبری:

یک پارچه سازی زمینهای کشاورزی مهمترین عامل توسعه خراسان شمالی

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تقویت بخش کشاورزی ،گردشگری سالم و توجه به صنعت در دستور کار دولت و مسئولین استانی قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، دیشب استاندار خراسان شمالی در گفتگو و گوی ویژه خبری با بیان اینکه در راستای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب توجه به زیر ساختهای کشاورزی به طور جدی پیگیری می شود،گفت:با توجه به اینکه5/48درصد جمعیت استان روستا نشین هستندو همچنین به لحاظ داشتن شرایط اقلیمی و استعداد کشاورزی رهبری به توسعه کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم تاکید کردند.

احمدی بیغش یک پارچه نبودن زمینهای کشاورزی وآبیاری سنتی را دو عامل پسرفت کشاورزی دانست و افزود:اولین قدم از روز پنچ شنبه برای آموزش و فرهنگ سازی برای یک پارچه سازی زمینهای کشاورزی برداشته شده تا درآینده نزدیک به سمت کشاورزی صنعتی برویم وآبیاری را مدرنیزه کنیم.

استاندار همچنین سرمایه گزاری روی صنایع پائین دستی و صنایع تبدیلی ومدیریت صحیح در بخش کشاورزی را باعث پیشرفت این صنعت دانست و تصریح کرد: برای رشد زیر مجموعه های کشاورزی وصنایع تبدیلی باید ازتواناییهای بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی درادامه از تشکیل یک گروه 11نفره برای کارشناسی در بخش صنایع کشاورزی خبرداد و اظهارداشت: به لحاظ کمتر توسعه یافتن استان اهمیتی که دراین سفر به رشد وتوسعه بخشهای مختلف داده شده خیلی بیشتر از سفرهای قبلی دولت بوده و تاکید براین بوده که در مدت 3سال جزء 10 استان اول توسعه یافته قرار بگیریم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی از اجرای 30درصدی مصوبات سفرهای دولت به استان احساس رضایت کرده وگفت:با توجه به اینکه استان تازه تاسیس و کمتر توسعه یافته است همه تلاشها برای آماده سازی زیر ساختها بوده است.

احمدی بیغش در پاسخ به این سوال که در اجرای مصوبات استان کار کارشناسی انجام نشده است، اظهارداشت: این طور نیست که در اجرای مصوبات کار کار شناسی صورت نگیرد بلکه در اجرای کار های بزرگ احتمال خطا و اشتباه وجود دارد حتی اگر از 665 مصوبه در 5 تا کار کارشناسی انجام نشود خللی در کار ایجاد نمی کند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.