سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای مطبوعات اسرائیلی: پهپاد ایرانی، آلمانی بوده است!

ادعاهای جدید دیپلمات‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهار امیدواری آمانو به ازسرگیری مذاکرات با ایران، ادعای جالب مطبوعات اسرائیلی درباره پهپاد نفوذی به سرزمین‌های اشغالی، بازتاب اعلام همسویی احمدی‌نژاد با مواضع ترکیه در قبال سوریه و برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای برگزاری مانور مشترک نظامی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ ادعاهای جدید دیپلمات‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهار امیدواری آمانو به ازسرگیری مذاکرات با ایران، ادعای جالب مطبوعات اسرائیلی درباره پهپاد نفوذی به سرزمین‌های اشغالی، بازتاب اعلام همسویی احمدی‌نژاد با مواضع ترکیه در قبال سوریه و برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای برگزاری مانور مشترک نظامی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، بخشی از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، بار دیگر به مسأله هسته‌ای ایران و جدیدترین رویدادهای مرتبط با آن اختصاص دارد. 

روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» در مطلبی، ادعاهای جدید دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را بازتاب داده است. این دیپلمات‌ها که هچون همیشه، نامی از آنها برده نشده، مدعی شده‌اند ایران ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را در تأسیسات هسته‌ای «فردو» افزایش داده است.

با این حال، به گفته آن‌ها، ایران هنوز سانتریفیوژهای تازه نصب شده خود در این تأسیسات را به کار نینداخته است. به نوشته آیریش تایمز، این دیپلمات‌ها بر این باورند، ایران همچنان به مسیر قبلی خود ادامه می دهد و به سرعت در حال افزایش ظرفیت غنی‌سازی خود است؛ بنابراین، به باور این دیپلمات‌ها، کار نصب سانتریفیوژها در فردو، تقریباً در مراحل نهایی خود است.



در همین حال، به رغم تنش‌های شدید اخیر میان ایران و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو از احتمال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و آژانس در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. به نوشته «تودی زمان»، آمانو روز گذشته اظهار امیدواری کرده دور جدید مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در زمانی «نسبتاً زود» برگزار شود. با این حال، وی بار دیگر به موضوع مرکز نظامی «پارچین» اشاره کرده و گفته آژانس همچنان فعالیت‌های انجام شده در پارچین را زیر نظر دارد. تودی زمان این سخن را اشاره‌ای از سوی وی به ادعاهای مطرح درباره پاکسازی پارچین از آثار فعالیت‌های نظامی هسته‌ای توسط ایران می‌داند.


اما در میان خبرهای امروز، مطلبی جالب توجه به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها پس از شوک وارده به آنها بر اثر ماجرای پهپاد ایرانی، دست به دامن داستان سازی‌های عجیب و غریب شده‌اند.

در این راستا، روزنامه «تایمز اسرائیل» و دیگر مطبوعات مشهور اسرائیلی از روز گذشته تاکنون گزارشی منتشر کرده اند که مدعی است پهپاد راه یافته به سرزمین‌های اشغالی توسط حزب الله، نه ساخت ایران، بلکه ساخت آلمان بوده و تنها ایران آن را خریداری کرده است. این ادعا که البته نخستین بار در روزنامه «الجمهوریه» لبنان مطرح شده، پهپاد مذکور را ساخت دو کارخانه «زیمنس» و «باکستیگل» معرفی کرده است؛ اما از آن جالبتر، ادعای یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکاست که گفته این پهپاد، نمونه ساده‌ای بوده که حتی می‌توان آن را در خانه نیز ساخت!


مواضع جدید محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران درباره سوریه و اعلام هماهنگی وی با سیاست‌های ترکیه نیز از روز گذشته تاکنون در زمره اخبار مورد توجه مطبوعات جهانی بوده است. صبح امروز، «نیویورک تایمز» اقدام به انتشار این خبر کرده و سخنان احمدی نژاد را اتفاق نظری کم سابقه میان دو قدرت منطقه‌ای می‌داند که تاکنون هر یک در درگیری‌های سوریه از یکی از طرفین حمایت کرده‌اند. این روزنامه با اشاره به طرح آتش‌بس موقت «اخضر ابراهیمی»، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه و حمایت مشترک احمدی نژاد و اردوغان از این طرح، حمایت ایران را به سبب این که مهمترین قدرت منطقه‌ای حامی دولت سوریه به شمار می‌رود، بسیار مهم ارزیابی کرده است.


در پایان، روزنامه «واشنگتن پست» به برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک مانور نظامی مشترک در اواخر ماه جاری میلادی اشاره کرده و آن را از جنبه‌ای به مباحثات موجود پیرامون برنامه هسته‌ای ایران مرتبط دانسته است. در این مانور که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی برای انجام آن آغاز شده بود، سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا و رژیم صهیونیستی آزمایش خواهند شد. البته این روزنامه اشاره می‌کند که مقامات مسئول این مانور، آن را به ایران مرتبط ندانسته و گفته‌اند، این ششمین سری از مانورهای مشترک برنامه‌ریزی شده است و «ماهیتی منحصراً دفاعی» دارد.
 
منبع: تابناک
برچسب ها: پهپاد ، سوریه ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.