سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال افشای اسناد حمله به سفارت آمریکا در لیبی

یکی از اعضای ارشد کنگره آمریکا از دولت خواست اسنادی را که باعث شد واشنگتن حمله به کنسولگری این کشور را در لیبی نه به عنوان حمله تروریستی بلکه واکنشی به یک فیلم موهن ضد اسلامی قلمداد کند انتشار دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر از طرف منتقدان و جمهوریخواهان به ارتکاب اشتباهات امنیتی فاحش و تلاش برای لاپوشانی حوادثی که به حمله به ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی منجر شد متهم شده است.

پیتر کینگ رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در نامه ای به اوباما از وی خواست گزارش های سازمان اطلاعاتی را که دولت شما را واداشت این حمله را به عنوان واکنش خودجوش (مردم لیبی) نسبت به قرار گرفتن فیلمی (ضد اسلامی) روی اینترنت در نظر بگیرید منتشر کنید.

این نماینده مجلس کنگره آمریکا همچنین از اوباما خواست تحلیل های اطلاعاتی را که بر اساس آنها،‌ دولت آمریکا در مرحله بعدی حوادث آن روز را به عنوان حملاتی تروریستی طبقه کرد افشا نماید.

در حمله یازده سپتامبر امسال به ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در این کشور کشته شد.

تغییر سریع موضع دولت آمریکا درباره حمله به ساختمان کنسولگری بنغازی باعث شد منتقدان اوباما، وی را به سردرگمی در قبال حوادث روی داده در این شهر متهم کنند. اوباما روز پنجشنبه هرگونه سردرگمی دولت خود را در واکنش به این حملات تکذیب کرد.
برچسب ها: اوباما ، سفارت ، لیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.