سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضددولتي هزاران ايتاليايي در رم

هزاران عضو اتحاديه هاي کارگري ايتاليا در اعتراض به افزايش حذف فرصت هاي شغلي و تعطيلي کارخانه‌ها، در مرکز رم تظاهرات کردند و از دولت ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا خواستند براي کمک به کارگران آسيب ديده از يک سال رکود اقتصادي در اين کشور، بيشتر تلاش کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ ميکله جيوليوا يکي از تظاهرکنندگان که در تجمع سازماندهي شده توسط "سي جي آي ال"، بزرگ ترين اتحاديه کارگري ايتاليا شرکت کرده است، اعلام کرد: ما اينجا هستيم تا از همه کارگراني که در اين بحران اقتصادي با شرکت هاي خود دچار مشکل شده اند، حمايت کنيم.

ايتاليايي ها درگير بحران اقتصادي طولاني هستند و بيکاري در اين کشور به بالاترين حد خود از زمان آغاز انتشار آمار ماهانه بيکاري در سال دو هزار و چهار تاکنون رسيده است.

اتحاديه هاي کارگري نيز درگير مناقشات فزاينده با شرکت ها بر سر تعطيلي کارخانه ها و اخراج ها هستند.

اقدامات رياضت اقتصادي که توسط مونتي به منظور کاهش بدهي هاي ايتاليا و اطمينان خاطر دادن به بازارها تصويب شده، بيش از پيش به نارضايتي مردم دامن زده است.

کارگران همه بخش هاي صنعتي در ميدان نزديک سنت جانز باسيليکا که معمولا مکاني براي تجمع معترضان چپگرا است، تجمع کردند و شعارهايي همچون "مونتي، برو"سر دادند.

سي جي آي ال در پايگاه اينترنتي خود اعلام کرد از دولت مي خواهد بر اقداماتي تمرکز کند که سرمايه گذاري را تشويق و اشتغال را به ويژه در بين جوانان و زنان تقويت مي کند. تجمع روز شنبه، تازه ترين در بين يک رشته تظاهرات اعتراض آميز عليه دولت ايتاليا است.
برچسب ها: ایتالیا ، تظاهرات ، رم ، ضددولتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.