سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

دستیابی به فناوری ساخت رآكتورهای هیدروژن فولادسازی

متخصصان مجتمع ورق خودروی استان چهارمحال و بختیاری، به فناوری ساخت رآكتورهای تولید هیدروژن فولادسازی دست یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مدیرعامل كارخانه ورق خودرو استان چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر افزود: ایران، پس از ایتالیا، دومین كشور دنیا در دستیابی به این فناوری است.

استفاده هیدروژن در فولادسازی باعث تغییر در میزان شكنندگی و كشش و چكش خوری فلز می شود.  

فریدون حمیدی اظهارداشت: رآكتور تولید هیدروژن فولادسازی از صفحه استیل، با تركیبات تیتانیوم بالا برای جلوگیری ازخوردگی، صفحه پلاستیكی پلی پروپیلن غیرسمی و مقاوم در برابر خوردگی و پیچ هایی با مقاومت بالا در برابر كشش و فشار زیاد ساخته شده است.

وی، با بیان اینكه خلوص هیدروژن در نمونه خارجی این فناوری، 99.5 درصد است، اظهارداشت: خلوص هیدروژن در فناوری ساخته شده، 99.8درصد است.

حمیدی، هزینه نمونه خارجی رآكتور تولید هیدروژن فولاد سازی را 32 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: هزینه تولید این فناوری در كشور، یك دهم نمونه خارجی آن است.

مجتمع ورق خودرو گالوانیزه استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان بزرگترین مجتمع ورق گالوانیزه خودرو خاورمیانه، از مصوبات سفرهای هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری است كه در سال 88، با حضور رئیس جمهور، در منـطقه صنعتی سفیددشت بروجن به بهره برداری رسید.

هم اكنون، 300 نفر به صورت مستقیم، و یك هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم در بزرگترین مجتمع ورق گالوانیزه خودرو خاورمیانه اشتغال دارند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.