سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

پایان نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در چهار بخش ملی و بین‌المللی شعر کردی رضوی، بخش دل‌نوشته و قطعه ادبی کردی و بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میمنت‌آبادی گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، هم‌افزایی بصیرت فرهنگی، نشر بیداری اسلامی، تعامل شعرا و فعالان فرهنگی ادبی، همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: پس از اعلام فراخوان این جشنواره در بخش داخلی و خارجی در مجموع 155 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی ارسال شد که از این میان 118 اثر در بخش ملی، 15 اثر در بخش بین‌الملل و 22 اثر در بخش دل‌نوشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی بیان کرد: در این جشنواره شعرا در بخش ملی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان حضور داشتند و همچنین در بخش بین‌الملل نیز شاعرانی کرد زبان از کشورهای سوریه، ترکیه و عراق آثار شعری خود را شرکت داده بودند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.