سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از اشک مصنوعی برای محافظت از پرینتر

براساس گزارشات محققان با الهام گرفتن از چشم انسان و همراه کردن آن با تکنولوژی توانستند راهي براي حفاظت از پرينتر بدست آورند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، اشک زنده براي پرینتر های خاص به بیان احساسات و عواطف نسبت به دستگاه نیست، اما این ایده محققان دانشگاه میسوری با تبعيت از رطوبت اشک برای محافظت از چشم الهام گرفته شده بود.

 همانطور که در مجله سیستم های میکروالکترومکانیکی منتشر شده است استفاده از 'اشک'مصنوعی  در تنزل جوهر افشان که ممکن است بعد از مدت زمان طولانی باعث اشکالاتی مشترک با خشک کردن جوهر را حفظ کند.

گرفتن نشانه ای از طبیعت، محققان آمریکایی را بر آن داشت تا یک راه حل برای این مشکل گرفتگی نازل جوهر افشان را ابداع کنند،که  در بسیاری از مناطق ، نه تنها مناطق داخلی مورد استفاده قرار می گيرد.

این روش شامل یک نوع از اشک مصنوعی است که قادر به تمیز و مرطوب نگه داشتن نازل وقتی که چاپگر استفاده نمی شود، است.

"پوشش نازل با الهام گرفتن از چشم انسان اختراع شد''، جائه وان تکواندو یکی از نویسندگان این مقاله گفت:''هر دو چشم و نازل جوهر افشان دارای یک مشکل مشترک هستند که نباید اجازه داد تا خشک شوند''.

سیستم طراحی شده توسط این گروه به رهبری تکواندو، شامل استفاده از یک قطره کوچک روغن سیلیکون برای پوشش دهانه نازل در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، است.

اين قطره به راحتی در داخل و خارج از مسکن میدان الکتریکی در حال حرکت است.

این راه حل ساده تا حد زیادی می تواند عملکرد چاپگرهای که به طور معمول مقدار زیادی از جوهر را در فشار بالا خارج و تلف مي کند را حذف و به شکلي کارکرد ماشین را بهبود مي بخشد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.