سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/سرپرست جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون:

7 مسیر جدید در دیواره بیستون بازگشایی شد

سرپرست جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون گفت: در جشنواره امسال هفت مسیر جدید صعود در دیواره بیستون بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ابراهیم نوتاش پس از پایان دومین جشنوارهجهانی سنگنوردی بیستون، با اشاره به دستاوردهای مثبت این جشنواره برای سنگ نوردی ایران و استان کرمانشاه، اظهارداشت: در جشنواره امسال امکان تبادل اطلاعات تکنیکی فراهم شد و سنگ نوردان داخلی با شیوه های نوین سنگ نوردی دنیا آشنا شدند.

وی ادامه داد: بازگشایی یک مسیر بسیار سخت روی دیواره توسط یک جوان فرانسوی، آموزش بند بازی و پارا گلایدر و انجام عملیات آکروباتیکی از جمله دیگر دستاوردهای این جشنواره بود.

به گفته این مقام مسئول، تعداد شرکت کنندگان خارجی جشنواره امسال نسبت به دوره گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.

نوتاش با اعلام اینکه با احتساب مسیرهای جدید تعداد مسیرهای دیواره بیستون به حدود 80 مسیر می رسد، خاطرنشان کرد: از بسیاری از این مسیرها اطلاعات دقیقی در دست نیست و قرار است به زودی اطلاعات این مسیرها به روز شود.

سرپرست جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون اشاره ای هم به ویژگی های دیواره بیستون داشت و تصریح کرد: این دیواره به دلیل داشتن سنگ های آهکی و گیرا برای جشنواره امسال انتخاب شد که امکان اتصال گیره ها و صعود را آسان تر می کند.

دسترسی آسان به دیواره، ارتفاع مناسب آن که هر سنگنورد با هر میزان مهارت می تواند از آن صعود کند و ... از جمله دیگر ویژگیهای مثبت دیواره بیستون است که نوتاش به آنها اشاره کرد.

دومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با حضور حدود 50 سنگنورد خارجی و بیش از 100 سنگنورد داخلی در بیستون استان کرمانشاه برگزار شد./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.