سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز مجمع پيگيري شد

ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي حمايت از توليد ملي

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني از سوي اعضا تصويب شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و رؤساي كميسيون اقتصادي و كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند. ابتدا پيشنهادات كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد و اعضا پس از بحث و بررسي‌هاي مبسوط، موارد ذيل به تصويب رساندند:

- حمايت از توليد محصولاتي كه عرضه رقابتي آنها با خالص ارزآوري مثبت يا خالص ارزبري منفي همراه باشد.

- مديريت منابع ارزي با تأكيد بر تأمين نيازهاي توليد ملي و كارآفريني و ثبات ارزش پول ملي.

- بهبود فضاي كسب و كار با هدف افزايش توليد ملي و اصلاح زمينه‌هاي فرهنگي، قانوني، اجرايي و اداري.

- افزايش سهم بخش‌هاي تعاوني و خصوصي در توليد ملي از طريق افزايش انگيزه و عزم ملي و تأكيد و تسريع در اجراي كامل سياست‌هاي كلي اصل 44، رعايت انضباط مالي و بودجه‌اي دولت، رفع تبعيض بين بخش دولتي و بخش‌هاي خصوصي و تعاوني، ساماندهي و حمايت از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط در جهت كارآمدسازي آنها.

- تنظيم و تحديد سهم نهادهاي عمومي غيردولتي در توليد ملي و پرهيز از بهره‌گيري از بنگاه‌هاي دولتي در جهت رد ديون دولت يا تأمين منابع موردنياز جاري و پروژه‌هاي عمراني.

در ابتداي اين جلسه اعضا ياد و خاطره آيت‌الله انواري را گرامي داشتند و با قرائت فاتحه از شخصيت روحاني و مبارزاتي ايشان تجليل كردند.

ادامه اين مبحث در جلسات آتي مجمع پيگيري خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هاشمی ، مجمع ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.