سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش ساخت و فروش سلاح در آمريكا

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي تحقيقي اعلام کرد صنعت اسلحه در آمريکا در دوران باراک اوباما رييس جمهور اين کشور رونق فزاينده اي يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به رغم اينکه چهار سال پيش انجمن ملي اسلحه آمريکا باراک اوباما را يک رييس جمهور مخالف سلاح توصيف کرده بود با اين حال در دوران باراک اوباما صنعت اسلحه در آمريکا به شدت رونق گرفته است.

تحليل خبرگزاري آسوشيتدپرس نشان داد فروش سلاح در اين کشور به شدت افزايش يافته است به طوريکه سازندگان سلاح در اين کشور قادر نيستند با سرعت کافي اين تقاضا را پاسخگو باشند.
شمار سلاح هاي داراي مجوز ايالتي و نيز شمار فروشندگان سلاح در آمريکا براي نخستين بار طي نزديک به بيست سال گذشته افزايش يافته است و انجمن ملي سلاح آمريکا از پول نقد و نفوذ سياسي فزاينده اي برخوردار شده است.

از طرف ديگر، دولت آمريکا علاقمندي کمي به وضع قوانين جديد در زمينه حمل و خريد و فروش سلاح اعلام کرده است، اين درحالي است که در پي تيراندازيهاي مرگبار در کلرادو و ويسکانسين درخواست هاي زيادي براي وضع محدوديت هاي جديد در قالب قوانين حمل و نگهداري سلاح در آمريکا صورت گرفته است.

اوباما هيچ قولي براي اعمال قوانين جديد کنترل اسلحه نداده است و اگرهم چنين قوانيني را پيشنهاد کند اين قوانين از حمايت کافي در کنگره و يا در ميان راي دهندگان آمريکايي برخوردار نيست.



برچسب ها: سلاح ، آمریکا ، فروش ، ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.