سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کسب20 مدال ارزشمند ورزشکاران آذربایجانشرقی در رقابتهای برون مرزی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : 20 مدال ارزشمند ورزشکاران آذربایجانشرقی در رقابتهای برون مرزی در 6 ماهه اول سال جاری کسب شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمودی افزود : ورزش آذربایجانشرقی درحال رسیدن به جایگاه واقعی در ورزش کشور است و برای تحقق بخشیدن به اهداف عالیه ورزش استان باید علم و دانش و مدیریت صحیح ورزشی در آن حاکم باشد.

محمودی در ادامه افزود : ارتقاء ورزش آذربایجانشرقی از رتبه 27به رده دهم در سال 90 و 91 نشانگر حرکت صعودی ورزش استان به جلوست.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص عملکرد ورزشی استان در شش ماهه اول سال 91 گفت : در استان آذربایجانشرقی 81 مورد رقابتهای قهرمانی استان برگزار شده ه بیش از 90 درصد آنها به میزبانی شهرستانها بوده که این امر توانایی و پتانسیل شهرستانها و توجه اداره کل را به توسعه ورزش شهرستانها نشان میدهد.

وی افزود : میزبان 15 دوره رقابتهای قهرمانی کشور بوده ایم و در این میان در 125 رویداد ورزشی تیمهای استان حضور داشته اند که حاصل این حضورها کسب 38 مدال طلای انفرادی ، 42 مدال نقره و 51 مدال برنز و مجموعه 131 مدال انفرادی بوده است و در بخش تیمی نیز 28 مقام تیمی برای ورزش استانی کسب شده است.

محموی در خصوص حضور ورزشکاران و تیمها و میزبانی های بین المللی و برون رمزی گفت : میزبان 3 دوره رقابتهای بین المللی بوده ایم که تور دوچرخه سواری آذربایجان نقطه قوت ورزش استان در سال 91 بود و در 9 دوره رقابتهای بین المللی تیمهای استانی حضور یافته اند.

وی افزود : 95 ورزشکار از استان به اردوهای تیمهای ملی در رشته های مختلف دعوت شده اند مه حاصل آن 35 نفر به رقابتها اعزام شده اند که حاصل مدالهای این 35 سفیر ورزشی ، 20 مدال در رقابتهای جهانی ، اسیایی و بین المللی بوده است.

وی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان افزود : کمیته های تخصصی ورزش قهرمانی و همگانی در استان تشکیل شده ادامه خواهد یافت و در سند راهبردی ورزش استان نیز تصویب و نهایی شده با قدرت اجرا خواهد شد و به این نقش توجه ویژه و مهمی شده است و مدالها کسب شده در بخش قهرمانی روند رو به رشد خوبی را نشان می دهد و در بخش ورزش همگانی در حال حاضر کمتر از ده درصد مردم استان در ورزش همگانی و برنامه ها و همایشهای همگانی حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان به اهداف اداره کل و هیاتها ورزشی در سال 91 پرداخت و گفت : افزایش بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته 50 درصدی نسبت به سال 90 ، حضور شایسته در المپیاد ، توجه به شهرستانها در بخشهای عمرانی ، قهرمانی و همگانی ، تعامل بیشتر و همکاری بیشتر و امضاء تفاهم نامه به شهرداری تبریز و سازمان آموزش و پرورش ، حمایت های تیمهای نوجوانان و ساخت سالنهای ورزشی تمرینی و طبقاتی خواهد بود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان به اهداف اداره کل در بخش جوانان پرداخت و افزود : جامعه اسلامي به جوانان سالم، متعهد و توانمند نيازمند است و ترويج ورزش در ميان جوانان و کاهش مشکلات جوانان مي‌تواند نويد بخش جامعه‌اي سالم باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان این مرز و بوم دارای استعدادهای زیادی هستند، ادامه داد: جوانان می توانند در روند رو به رشد جامعه اسلامی نقش موثری ایفا کنند و باید این ظرفیت به جهانیان معرفی شودو این میسر نخواهد شد مگر با همیاری و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در برطرف شدن نیازهای جوانان در بخشهای مسکن ، اشتغال ، ازدواج آسان ، کاهش معضلات اجتماعی در بین جوانان و گرایش به ورزش .

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد: مطابق بیانات رهبر فرازنه انقلاب جوان باید در درون خود، در دل خود، در وجدان خود احساس کند که نسبت به آینده این کشور، آینده این ملت، آینده این تاریخ مسئولیت دارد و همین احساس مسئولیت بود که در دوران دفاع مقدس، اکثر جوان های متعهد را به میدان دفاع کشاند.

محمودی به برخی ویژگیهای جوان ایرانی پرورش یافته در دامان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جوان ایرانی پرورش یافته در دامان انقلاب باید معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و باید در راه میهن و عزت ملت خود از هیچ تلاشی کوتاهی نکند./س

 

برچسب ها: کسب ، مدال ، ورزشکاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.