سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

طرح آتش بس در سوریه، دریچه ای برای حل و فصل بحران‌

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اجرای طرح آتش بس به نفع تمام منطقه بوده و مي‌تواند دريچه‌‌ای برای حل و فصل بحران‌ در سوريه باشد.

سعدالله زارعي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام آتش بس در سوريه همزمان با عید قربان گفت: اعلام طرح آتش بس سوريه در صورت توافق طرفين می‌تواند استمرار پيدا کند و با نجات اين کشور از بحران تبديل به دريچه‌ای برای حل و فصل مسائل امنيتي در اين کشور شود.

وي در ادامه افزود: به  احتمال زياد در اين بازه زماني، نيروهاي مخالف که به تنفس امنيتي و نظامی نياز دارند از اين طرح استقبال کرده اما اين سناريوی احتمالی نيز مطرح است که بعد از مدتي نيروهاي آنها مجددا تقويت شده و درگيري‌ها در سوريه را ادامه داده و آتش بس را موقتي کنند.

زارعی ادامه داد: کشورهايي همچون عربستان که به دنبال سرنگوني نظام بشار اسد هستند به علت ضعف نيروهاي مخالف احتمالا اين آتش بس را قبول کنند اما قطعا نيروهاي معارض را به شروع مجدد درگيري‌ها ترغيب خواهند کرد.

اين کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: اجرای طرح آتش بس به نفع تمام منطقه بوده و مي‌تواند دريچه‌‌ای برای حل و فصل بحران‌ در سوريه باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش بس ، سوریه ، امنیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.