سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ماهواره CANSAT و میکروربات‌های پرنده در واحد علوم و تحقیقات

دکتر خیاط در سومین همایش دستاوردهای فارغ التحصیلان دانشکده مکانیک و هوا فضا واحد علوم و تحقیقات از طراحی و ساخت روبات انسان نما و ماهواره CANSAT توسط دانشجویان این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم تحقیقات، دکتر مرتضی خیاط رئیس دانشکده مکانیک و هوا فضا این واحد در این همایش با اشاره به این که سعی شده است تا از ظرفیت های علمی فارغ التحصیلان واحد که در پروژ‌ه‌های صنعتی مشغول به کار هستند استفاده شود و در این زمینه دانشکده هوافضا برنامه ریزی های مدونی دارد ، گفت: همکاری دانشگاه با این افراد باعث ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشجویان دانشکده مکانیک و هوافضا شده است.

وی با معرفی طراحی و ساخت روبات انسان نما و ماهواره CANSAT به عنوان دستاوردهای پژوهشی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات ، گفت: این ماهواره از ارتفاع 30 کیلومتری زمین قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات را دارد و از جمله کار کردهای این ماهواره اندازه گیری رطوبت ، درجه حرارت و تصویر برداری هوایی است.

رئیس دانشکده مکانیک و هوا فضا واحد علوم و تحقیقات به کسب رتبه دوم در مسابقات کشوری تصویر برداری هوایی توسط این ماهواره اشاره کرد و افزود: در مسابقاتی که پژوهشگاه هوا فضا در سال جاری برگزار کرد، 64 تیم شرکت داشتند و 2 تیم از هسته علمی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مسابقات شرکت کرده و در نهایت نیز این دو تیم جزء 10 تیم برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند و یکی از این تیم ها در بخش تصویربرداری آزاد نیز حائز رتبه اول شد.

دکتر خیاط به معرفی هسته علمی بسیج دانشجویی دانشکده مکانیک و هوافضا و دستاوردهای علمی این هسته علمی پرداخت و گفت: هسته علمی بسیج دانشجویی دانشکده مکانیک این واحد دانشگاهی از فعال ترین هسته‌ها و انجمن های علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد : تیم های پژوهشی این هسته علمی در مسابقات مختلف دانشجویی شرکت می کنند و فعالیت های علمی چون طراحی، آنالیز و ساخت انجام می دهند که از جمله‌ آن می توان به تولید گلایدر سیمرغ اشاره کرد که در مسابقات گلایدر دانشگاه صنعتی امیرکبیر حائر مقام سوم شده است.

دکتر خیاط از برگزاری مسابقات ساخت گلایدر در سال جاری در واحد علوم و تحقیقات خبر داد .

وی به معرفی فعالیت جدید پژوهشی "تولید میکروربات‌های پرنده "در دانشکده مکانیک و هوافضا اشاره کرد و گفت: اولین سری این مسابقات سال آینده در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز برای این مسابقات هستیم.

رییس دانشکده مکانیک و هوا فضا واحد علوم و تحقیقات به معرفی پروژه خودروهای خورشیدی و هییریدی دانشجویان این دانشکده پرداخت و به حمایت دانشکده از این پروژه‌های تحقیقاتی تاکید کرد.

بنابراین گزارش ، در ادامه این همایش حمید ضیایی از دانشجویان دانشکده مکانیک و هوافضا به معرفی دستاوردهای هسته علمی بسیج دانشجویی از جمله تولید گلایدر و ماهواره CANSAT  پرداخت و حمید رضا هادی از فارغ التحصیلان دانشکده مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات و مدیر عامل شرکت ایرسا به ظرفیت های بالای این دانشکده در پروژه‌های پژوهشی، تحقیقاتی از جمله ساخت هواپیمای بدون سرنشین اشاره کرد و اطلاعاتی در رابطه با پروژه‌های تحقیقاتی شرکت ایرسا از جمله ساخت پهبادها و قایق پرنده باور و پره‌های کامپوزیتی بادی، ساخت هواپیمای عمود پروازکه محصول فارغ التحصیلان این واحد در صنعت است ارائه کرد.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.