سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در مازندران

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی مازندران به استان سفر کردند تا با مسایل و مشکلات بخش آشنا شوند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران یک گروه از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مرکز پرورش ماهی قزل آلا در روستای نماورکلا از توابع شهرستان قائمشهر بازدید کردند.

معاون آبزیان اداره کل شیلات مازندران در این بازدید گفت : استان مازندران به خاطر داشتن منابع آبی فراوان مانند چشمه ها ، رودخانه ها ، چاه های آب کشاورزی و آببندان ها ، دارای ظرفیت بالایی برای آبزی پروری است.

محمدزاده از وجود 240 مزرعه پرورش ماهی در مازندران خبر داد و افزود : شهرستان قائمشهر قطب پرورش آبزی در مازندران محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود 90 هزار حلقه چاه آب کشاورزی داری مجوز در مازندران ، گفت : با صدور مجوز برای بقیه چاه های کشاورزی ، ظرفیت جدیدی برای آبزی پروری و ایجاد اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

فرماندار قائمشهر هم در این بازدید با تشریح ظرفیت های موجود آبزی پروری این شهرستان ، گفت : پارسال 9 هزار و 500 تن انواع ماهیان پرورشی در قائمشهر تولید شد که یکهزار تن از نوع ماهی های گرم آبی و بقیه سردآبی بودند.

پیرفلک همچنین از بهره برداری چهار استخر پرورش ماهی در این شهرستان تا پایان سال خبر داد.

در این بازدید تامین نهاده ها برای بخش کشاورزی از جمله مشکلات کشاورزان شهرستان قائمشهر اعلام و وعده داده شد که این مشکل در جلسه تخصصی کمیسیون کشاورزی مجلس در مازندران مورد بررسی قرار گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.