سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبتين گلكار:

نمایشنامه‌های شهرستان مهجور مانده است

آثار شهرستاني گاهي اوقات با وجود محتواي خوب و قابل توجه، مهجور مي مانند و نمي توانند به دوره هاي انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي راه پيدا كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آبتين گلكار مترجم و برگزيده پنجمين دوره انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي در گفتگو با ستاد خبري ششمين دوره آثار برتر ادبيات نمايشي ايران، گفت: برگزاري دوره هاي انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي مي تواند بر روند نمايش نامه نويسي ايراني تاثير مطلوبی گذارد. برگزاری دوره هاي رقابتي فرصتي را براي نمايش نامه نويسان جوان و همچنين حرفه اي تئاتر ايجاد مي كند تا آثار خود را براي كانون نمايش نامه نويسان ارسال كنند و به وسيله داوران با تجربه و صاحب نظر مورد قضاوت قرار بگيرند.

وي افزود: در شرايطي كه نمايش نامه نويسي جايگاه شايسته خود را پيدا نكرده است، تشويق و تجليل از آثار برگزيده مي تواند بسيار تاثيرگزار باشد. همچنين در اين دوره ها چهره هاي جديد در عرصه نمايش نامه نويسي به جامعه تئاتري معرفي مي شوند و آثارشان ديده خواهد شد.

گلكار در ادامه صحبت هاي خودگفت: بعضي از آثار چاپ نشده به دليل سانسورهايي كه بر آنها اعمال مي شود فرصت ديده شدن و به چاپ رسيدن را پيدا نمي كنند. از طرفي هم تعدادي از آثار چاپ نشده به دليل ضعف محتوايي به چاپ نمي رسند؛ با وجود اين شرايط بهتر است بخشي را ويژه آثار چاپ نشده قرار دهيم و ضوابطي را هم براي راه يابي آنها قرار دهيم.

اين نمايش نامه نويس در پایان تاكيد كرد: در اين دوره ها آثار شهرستان ها مهجور مانده است و به آنها كم تر توجه مي شود و گاهي اوقات با وجود اينكه آثار خوب و قابل توجهي هستند، حق آنها ضايع مي شود و به اين دوره ها راه پيدا نمي كنند. بهتر است در اين دوره ها به آثار شهرستان ها توجه بيش تري شود.

ششمين دوره آثار برتر ادبيات نمايشي به دبيري دكتر عطاالله كوپال و به همت انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر برگزار مي شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.