سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

هدف‌گذاری رسیدن به سهم 2 درصدی صنعت کشور است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف‌گذاری اصلی ما در توسعه و رونق بخش صنعت رسیدن به 2 درصد سهم صنعت کشور در استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: در حال حاضر سهم این استان از توسعه‌یافتگی صنعتی کمتر از نیم درصد است و این وضعیت و شرایط به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول و پسندیده نیست.

وی گفت: اردبیل در سال‌های گذشته در توسعه‌یافتگی صنعتی دچار بی‌مهری و بی‌عدالتی شده است در حالی که در این سرزمین ظرفیت و توان برای استقرار و توسعه صنایع بخش کشاورزی و فرآوری محصولات متنوع وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان افزود: نمایندگان استان در یک برنامه‌ریزی دقیق سعی دارند تا بستر ارتقای شاخص‌های بهبود یافتگی صنایع در این استان را به وجود آورند چرا که ما با برخورداری از صنایع مادر می‌توانیم بیش از هر زمان دیگر جهشی حقیقی و رو به جلو در بخش صنعت داشته باشیم.

حقیقت‌پور گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به بالندگی صنعت نسل سوم در اردبیل و رونق آن نظیر نانو و بیوتکنولوژی نیاز داریم چرا که در سایه توسعه و بالندگی چنین صنایعی است که قابلیت‌های نیروی انسانی ما نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند.

عضو فراکسیون حمایت از تولید ملی از توانمندی این استان برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: ما از طریق این صنعت می‌توانیم به یک قطب بی‌نظیر در کشور در تولید و فرآوری گیاهان دارویی و صادرات آن به سایر کشورها تبدیل شویم.

وی همچنین به توانمندی این استان در تقویت صنایع دفاعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه آنچه که جدی و ضروری به نظر می‌رسد ارتقای سهم استان در تقویت صنایع دفاعی کشور است که بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه و دقت قرار گیرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.