سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري خبر داد

واکاوي قطع شبکه‌هاي برون‌مرزي ايران با حضور رئيس رسانه ملي در کميسيون امنيت ملي

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از حضور عزت‌الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در جلسه روز سه‌شنبه (2آبان‌ماه ) اين كميسيون، جهت بررسي قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران خبر داد.

محمد‌حسن آصفري نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران قطع شبكه‌هاي برون‌مرزي جمهوري اسلامي ايران را خوش‌خدمتي اتحاديه اروپا در قبال دريافت جايزه صلح نوبل خواند و گفت: اقدام شركت فرانسوي در جهت جلوگيري از فعاليت 10 شبكه تلويزيوني و 32 شبكه راديويي در سايه حمايت آمريكا و لابي صهيونيست‌ها صورت گرفته كه با هيچ يک از موازين و معاهدات بين‌المللي همخواني ندارد.
 
وي با اشاره به اينکه اقدام شركت هاتبرد در تضاد با قوانين بين‌المللي است، افزود: طبق اظهارات محمود عاطفي معاون پارلماني صدا و سيما، قرارداد ايران با شركت فرانسوي سرويس‌دهنده، قرار‌دادي 12 ساله است و اين قطع ارتباط در حالي صورت مي‌گيرد كه تنها سه ماه از مدت آن گذشته است.

نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس در ادامه با اشاره به لغو يك‌طرفه قرارداد شركت هاتبرد با ايران، تصريح كرد: اين موضوع بايستي از طريق محاكم قضائي به جد پيگيري شود.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه به لزوم برخورد جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين حوزه اشاره كرد و اظهار داشت: در صورت عدم برقراري ارتباط شبكه‌هاي ايران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد در اقدامي مقابله به مثل کرده و نيروهاي شبكه‌ها، سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي فرانسوي و عضو اتحاديه اروپا كه با مجوز دولت در ايران مشغول به فعاليت هستند را اخراج كند.
 
آصفري با بيان‌اينكه هنوز مشخص نيست كه صدا و سيما تمام مبلغ  هزينه را به شركت سرويس‌دهنده پرداخت كرده است يا خير، گفت: در اين راستا كميسيون امنيت ملي سه شنبه هفته جاري ميزبان عزت‌الله ضرغامي رئيس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود تا اين مهم را بررسي کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شبکه ، ایران ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.