سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت اداره كل اوقاف استان تهران:

هفدهمين دوره مسابقات قرآن كريم به كار خود پايان داد

هفدهمين دوره مسابقات اذان، تواشيح و همخواني قرآن كريم با معرفي نفرات برگزيده عصر گذشته به كار خود پايان داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني معاونت فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران در سخناني گفت: در سال گذشته 32 هزار نفر در مسابقات قرآني اعم از اذان، ابتهال، مديحه رايي ،‌هم خواني،‌ترتيل، قرائت، حفظ و مفاهيم قرآن كريم استان تهران حضور داشتند كه امسال با حدود 8 هزار نفر افزايش متابقين در سطح استان تهران يك آمار 40 هزار نفري را در سطح استان تهران داشتيم.
وي در ادامه براي جمعيت 12 ميليون نفري استان تهران حضور 40 هزار نفر در اين مسابقات مقدار قابل توجهي نيست اما به نسبت سال گذشته اميدوار كننده تر است.
حجت الاسلام و  المسلمين حسيني يادآور شد: در اين مسابقات در بخش اذان، ابتهال و تواشيع 250 نفر مشتاق داشتيم كه طي سه روز با يكديگر به رقابت پرداختند و در اين دوره اداره كل اوقاف در بخش هاي مختلف در كنار اين مسابقات، مهد قرآني را براي كودكان برگزار كرده است.
* اذان پرچم بزرگ اسلام است
همچنين در ادامه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين حسن عرفاني محقق قرآني در اين برنامه با ابراز خرسندي از حضور در بين متسابقين و برگزيدگان اين دوره از رقابتها گفت: همانطور كه اسلام در همه چيز برتر از همه اديان است اعلام و فراخوان آن نيز برتر است كه براي فراخوان به مجلس و  ارائه مراسم مذهبي اش اذان را ارائه كرده است كه در آن رسالت، امامت و توحيد به نحو با شكوهي بيان مي شود.
وي با  بيان اينكه اذان در سه جا كاربرد دارد افزود: اذان فراخوان عمومي براي نماز، نوزاد و نيكو كردن اخلاق بد استفاده مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين عرفان با تشريح و بيان آثار و بركات ان آمده است بنابراين اذان پرچم بزرگ اسلام است.
وي خاطرنشان كرد: به اينكه قرآن تنها كتابي كه به مشيت الهي سند دست نخورده عالم است يادآور مي شود در پايان هفدهمين دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشيع و همخواني قرآن كريم اوقاف و امور خيريه استان تهران از 18 نفر از برگزيدگان اين دوره از مسابقات با اهداي جوايزي تقدير شد./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.