سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نابینایان هم در این جامعه حقی دارند

افراد نابینا قشری از افراد این جامعه هستند و در این جامعه حق زندگی، اشتغال، استفاده از خدمات بیمه‌ای، اماکن ورزشی و کتابخانه‌های عمومی را دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرعامل انجمن نابینایان کشور با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط آن طور که در شأن نابینایان و کم‌بینایان است این حق را در برنامه‌ها ندیده‌اند و مسئولان باید نیازهای این قشر از افراد جامعه را در برنامه‌ها ببینند.

جمالی با اشاره به مشکلات نابینایان افزود:مسئله اشتغال یکی از مشکلاتی است که این مهم مرتفع خواهد شد مگر اینکه مسئله آموزشهای مهارتی فنی و حرفه‌ای در سازمانهای مردم‌نهاد برای این قشر برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در جهت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توان انجمن نابینایان نیست چرا که این مهم به اعتبار فراوان نیاز دارد و این انجمن بودجه‌ای در این حد و توان ندارد که انجمن نابینایان در توان خود خدمات زیادی را به این عده ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: طبق ماده 7 قانون حمایت از حقوق معلولین وظیفه آموزش‌های مهارت فنی و حرفه‌‍ای بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که باید به طور جدی در این خصوص قدم اساسی برداشته شود.

جمالی یادآور شد: انجمن نابینایان کشور درخصوص این مهم فقط می‌تواند ایده داده، همکاری کند و مسئله آموزش را پیگیری کند.

مدیرعامل انجمن نابینایان کشور ادامه داد: تولید کتاب و موادمطالعاتی برای افراد نابینا و کم‌بینا از مقوله‌هایی است که برای این عده هزینه‌بردار است که تهیه مواد مطالعاتی افراد نابینا وظیفه سایر ارگان‌ها نیز می‌باشد./س

برچسب ها: حق ، نابینا ، جامعه ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.