سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیوار بزرگ چین در مسیر نابودی

در سال های اخیر و با رشد چشمگیر گردشگران در چین، تعداد زیاد گردشگران و گذشت زمان، دیوار چین به عنوان بزرگترین سازه ساخت دست بشر و یکی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن در مسیر نابودی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در گذشته 4 بخش از دیوار چین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان و از بزرگترین بناهای تاریخی دنیا به بازدید برای عموم اختصاص یافته بود که اکنون با اضافه شدن بخش های جدید که قدمتی بیش از دیگر بخش ها دارند پیش بینی می شود جاذبه گردشگری این اثر تاریخی به منحصر به فرد رشد چشمگیری یابد با این وجود کارشناسان شرایط این اثر تاریخی را بحراندانسته و بر این باورند که تنها 20 درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و مابقی یا به مرمت جدی نیاز داشته و یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دور افتاده و استفاده بخش هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روسائیان در حال ناپدید شدن است.

خسروی کارشناس معماری در این خصوص گفت: دیوار چین با 8850 کیلومتر طول به لحاظ زمان ساخت، از آن به عنوان طولانی ترین و بزرگترین در مهندس تدافعی نظامی دنیای باستان در جهان نام برده اند این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضای قابل رویت است بارها تکذیب شده است ولی هنوز در باور عوام جا دارد.

وی افزود: تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد بر می گردد حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی، بر جهان آتشی برای خبررسانی و با قلعه های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و برروی آن ایجاد کرده در این زمان طول دیوار چین به 5 هزار کیلومتر می رسید.

وی ادامه داد: در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به 10 هزار کیلومتر رسید در تاریخ و هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند تا اینکه طول دیوار به 10 هزار کیلومتر رسید در تاریخ و هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند تا اینکه طول دیوار به 50 هزار کیلومتر رسید این میزان معادل گردش به دور کره زمین است.

گفتنی است، دیوار چین هرچه هست تجسمی را درایت و رنج و زحمت میلیون ها چینی در دوره باستان چین است این اثر که سمبل روحیه ملیت چین است و پس از هزاران سال پایدار مانده، چنین به نظر می رسد که در سال های اخیر و در دنیای مدرن نابودی آن در حال رقم خوردن است./ف

گزارش از هراتیان

برچسب ها: دیوارچین ، عجایب ، هفتگانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.