سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فلسفه عید قربان جدا‌شدن از تعلقات مادی

امام جمعه میاندوآب گفت: فلسفه عید قربان جدا‌شدن از تعلقات مادی، از خود گذشتن و به تعالی روح اندیشیدن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیکی عید قربان و غدیر خم، اظهار داشت: عید قربان نمادی ممتاز و بی‌همتا از خلوت درونی بشر و بی‌پیرایگی وتوجه به معبود است و این عید بزرگ مسلمانان فرصتی مغتنم و مناسب برای شناخت درون انسان ها و بازیابی معرفت‌های گمشده بشری است.

وی با بیان اینکه آمادگی برای از خود گذشتن و به تعالی روح اندیشیدن و جداشدن از تعلقات مادی پیام مهم روز قربان است، افزود: اگر چنین روحیه‌ای در جامعه اسلامی رواج‌یافته و نهادینه شود، فلسفه اصلی عید قربان قابل درک می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با تسلیم در برابر امر الهی در امتحان بزرگ تقوا سربلند شد، گفت: حقیقت عیدقربان، ذبح نفس سرکش و مبارزه با ظلم و ظالم است و یادآور قربانگاه ابراهیم خلیل‌الله و درس ایثار و فداکاری در راه خدا است.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) یکی از بزرگ‌ترین پیامبران الهی بود که توانست، فرمان الهی را بر هوای نفسانی مقدم شمارد و حاضر به قربانی شدن فرزند خود برای خدا باشد ما نیز می‌توانیم با تاسی از این پیامبر بزرگ الهی با دل کندن از مادیات دنیوی و همسر و فرزند مشمول نعمات الهی شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایام ذی‌الحجه بهترین زمان برای رسیدن به قرب الهی، ایمان و مراتب عالی تقوای الهی است، گفت: عید سعید قربان عید صداقت و پاکی و تسلیم‌شدن انسان مومن در برابر اراده پروردگار است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به استقبال گرم مردم خراسان‌شمالی از رهبر گفت: مردم خراسان‌شمالی در استقبال از رهبر سنگ تمام گذاشتند و ولایت‌مداری و پای‌بندی خود به آرمان‌های شهدا را ثابت کردند.

قهرمانی در ادامه از نمازگزاران میاندوآب خواست تا در دهه ولایت با حضوری پرشور در صحنه حاضر شوند و از ملبس شدن 20 نفر طلبه به لباس روحانیت در این ایام خبر داد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.