سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيراز/

حافظ متعلق به تمام انسان‌های آزاده عالم است

سفیر تاجیکستان در ایران با بیان اینکه حافظ متعلق به تمام انسان‌های آزاده عالم است، گفت: هر سال همایش‌های متعددی در تاجیکستان برای حافظ برگزار می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رمضان میرزایوف در مراسم بزرگداشت حافظ، با اشاره به افکار گوته و حافظ  اظهار داشت: اکثر انسان‌ها می‌توانند از تعلیمات حافظ برای حل مشکلات استفاده کنند و در این راستا هر سال همایش‌های متعددی در تاجیکستان برای حافظ برگزار می‌شود.

وی از زبان تاثیرگذار و عمیق حافظ سخن گفت و اضافه کرد: ذهن و زندگی مردم تاجیکستان با حافظ سرشته و در خانه‌ای نیست که دیوان حافظ نباشد و کسی نیست که حافظ را نخوانده باشد.

سفیر تاجیکستان در ایران تصریح کرد: مردم تاجیکستان آثار سعدی، فردوسی و حافظ را دارند و در نگاه مردم تاجیکستان سعدی یک خردمند، فردوسی یک وطن‌پرست و حافظ یک زاهد عارف است.

وی گفت: برای بزرگداشت حافظ یکی از خیابان‌های دوشنبه مرکز تاجیکستان به‌ نام حافظ نامگذاری شده است.

میرزایوف گفت: حافظ متعلق به تمام انسان‌های آزاده عالم است، طبع خدادادی و سلیقه زیباشناس او توانسته حافظ را به ستاره درخشنده علم و تقوای بشریت، مشکل‌گشای مشکل‌داران، درمان درد و روح‌بخش نیازمندان بدل کند.

وی ادامه داد: حافظ به بشر شاد زیستن را می‌آموزد و اگر اهریمنانی که در هر دوران وجود دارند به اشعار حافظ توجه کنند، در هیچ‌جای دنیا شاهد بی‌عدالتی، جنگ و خونریزی و سایر اعمال زشت نمی‌شویم.

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: نسخه‌های دیوان حافظ جزو ارزشمندترین و بهترین آثار بوده و او سخن‌سرایی است که توجه تمام ادیبان، پژوهشگران و اندیشمندان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت حافظ با حضور رئیس‌ جمهور، رئیس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی‌فقیه در فارس، استاندار فارس، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد، اجرایی و فرهنگی استان فارس، حافظ‌‌پژوهان، حافظ‌شناسان و جمع کثیری از مردم در آرامگاه این شاعر جهانی برگزار شد./ج1


برچسب ها: شیراز ، حافظ ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.