سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت فضای سبز منطقه 12 خبر داد:

سرانه فضای سبز عمومی در سطح منطقه روند صعودی دارد

آنچه از دیدگاه محیط اجتماعی در ارتباط با فضای سبز اهمیت دارد،‌میزان فضای سبز عمومی است،‌یعنی فضای سبزی که رفت و آمد عموم مردم در آنها بدون مانع باشد، یا به بیان دیگر فضای سبز اجتماعی.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس حسیبی، معاونت فضای سبز منطقه 12 ،خبرداد:  سرانه ی عمومی فضای سبز منطقه از 4.8 در سال 89 به 5.2 در سال 90  رسیده است که به یقین این مقدار رو به افزایش می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: طی سال های 89-90  هفت بوستان در سطح این منطقه تاسیس شده است که در میان آنها توسعه ی بوستان کوثر در ناحیه ی 5 (خیابان دی)  در مساحت زیاد  و قابل توجه انجام گرفته است.
همچنین حسیبی از توسعه ی بوستان های شقایق و بخشی پور و احداث بوستان شهید زابلی( در خیابان 17 شهریور) وبوستان قائم مقامی در سال جاری خبرداد و اشاره کرد که پارک کودک (شهید خوشدل )  به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان احداث فضای سبز و آبرا ه در مسیرهای پیاده راه، در خیابان های داور،‌باب همایون، صور اسرافیل، میدان ارگ، ناصر خسرو ،‌و خیابان 17 شهریور با استفاده از انواع گونه های گیاهی با رنگ ها و بافت های مختلف که جلوه ی زیبایی را به بافت پیاده روهای تاریخی مرکز شهر  داده است و همین طور کاشت 5 هزار اصله درخت در سطح بوستان ها و باغچه های حاشیه ی معابر تا پایان سال، پیش بینی کرد که سرانه ی عمومی فضای سبز در سطح شهرداری منطقه 12 تا آخر سال جاری به طور تقریبی به 5/5 ارتقا می یابد.
پس به دلیل بافت متراکم مسکونی وتجاری در سطح منطقه ی 12 که قلب شهر معروف است، عملا توسعه ی فضای سبز تلاش و پشتکار بسیاری را از طرف مسئولین این منطقه می طلبد./ز
برچسب ها: سبز ، فضای ، عمومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.