سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

امان از بوی بد دهان

برخی بیماری ها، داروها، و بعضی از مواد خوراکی ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان بشوند، بوی بدی که ممکن است در نتیجۀ تکثیر باکتریایی نیز ایجاد ‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،چند راه حل طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان به شما پیشنهاد می‌کنیم، این راه حل ها ارزش امتحان کردن را دارند.

هزاران باکتری که در دهان ما تکثیر می‌شوند، ضایعاتی تولید می‌کنند که می‌توانند عامل ایجاد بوی ناخوشایند (بوهای گوگردی) باشند و در تشکیل پلاک دندانی نقش داشته باشند.دخانیات، الکل، و مصرف بیش از حد قهوه نیز می‌توانند از عوامل تولید کنندۀ بوی بد دهان باشند، البته این بوی بد مدت بیشتری باقی می‌ماند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، عفونت های لثه، آبسه های دندانی، عفونت سینوس ها، برخی بیماری ها، برخی داروها (ضد افسردگی ها، آنتی هیستامین ها، خواب آورها، داروهای فشار خون بالا و...)، و به طور کلی تمام چیزهایی که می‌توانند دهان را خشک کنند، نیز گاهی اوقات ممکن است عامل ایجاد بوی بد دهان باشند.

به این ترتیب، شما با خشک شدن دهان تان مبارزه کرده اید و بخش عمده ای از باکتری های دهانی را که عامل ایجاد بوی ناخوشایند هستند، از بین برده اید.

میزان ترشح بزاق تان طی روز را افزایش دهید.

مثلاً خوردن یک عدد پرتقال، که حاوی اسید سیتریک است، تولید بزاق را تحریک کرده و باعث از بین رفتن باکتری ها می‌شود.

ضمناً شما می‌توانید آدامس هم بجوید، اما حواستان باشد که آدامس های تان قند نداشته باشند، زیرا قند خودش یکی از عواملی است که باعث تکثیر باکتری ها می‌شود.

اگر زبان شویه ندارید، مسواک تان را روی زبان تان بکشید و یا به کمک یک قاشق کوچک یا حتی یک مسواک کوچک، زبان تان را تمیز کنید (ضمناً از آن برای پاک کردن کام و قسمت داخلی گونه های تان نیز بهره ببرید).

خمیردندانی حاوی عصارۀ درخت چای (با غلظتی کمتر از 0,2%) انتخاب کنید، مسواک تان را با کمی آب اکسیژنه (سپس قبل از استفاده، آن را خوب آبکشی نمایید) تمیز کنید، و هر 3-2 ماه یک بار، آن را عوض کنید.

به طور کلی، به فرآورده های تجاری اطمینان نکنید، و سعی کنید بیشتر از دندان پزشک تان یا داروساز مشورت بگیرید.


برچسب ها: بوی ، بد ، دهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.