سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهرانی‌ها در سال27 سالانه 8 میلیون تومان اجاره‌بها می‌دادند

طبق نظر اداره مستغلات در سال 27 تهرانی‌ها سالانه 8 میلیون تومان اجاره‌بها می‌دادند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اجاره‌نشینی از مواردی است که همیشه و همیشه از دغدغه‌های بخشی از مردم بوده‌است. این قسمت از مردم بخشی از حقوق ماهانه و درآمد خود را صرف پرداخت اجاره‌بها به صاحب‌خانه‌ها می‌کنند. این بازار پر نوسان که این ‌روزها نیز دچار تحولات متعددی شده‌است در سال 27، هشت میلیون از سرمایه‌ها مردم را به خود اختصاص داده‌بود.

روزنامه اطلاعات در گزارشی که در سال 27 به این موضوع اختصاص داده بود، خبر از اختصاص 80 میلیون ریال اجاره‌بها توسط مردم در این سال خبر داد.

 طبق آمار اداره مستغلات در سال 26 ، املاک تهرانی‌ها شامل ۶۰هزار و ۲۰۶ خانه، ۷۴۵۲ آپارتمان، ۳۶ هزار و ۳۴ مغازه، ۲۰۴۹ زمین محصور و ۹۳۶ گاراژ می‌‌شد.

هیئت‌های ممیزی مستغلات شهر تهران مرکب از یک عده کارمندان لیسانسیه و تحصیل‌کرده و ماموران قدیمی وزارت دارایی بود که از ماه اردیبهشت سال ۱۳۲۶ تشکیل شده و شروع بکار کردند، تمام تهران را به ده بخش تقسیم و در هر یک از بخش‌ها شروع به شماره‌گذاری و سپس ممیزی مستغلات کردند.

نتیجه این ممیزی این شد که درآمد مالیات مستغلات شهر تهران به نسبت قابل توجهی زیاد شد، چه برآورد درآمد مستغلات تمام کشور اعم از تهران و شهرستان‌ها در بودجه پیشنهادی سال ۱۳۲۶ مجلس سی و پنج میلیون ریال بود و حال آنکه در نتیجه این ممیزی جمع ممیزی تهران فقط هشتاد میلیون ریال بوده است. بنابراین در شهر تهران سالی هشتاد میلیون ریال مالکین اجاره‌بها دریافت می‌کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.