سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

مهاجرت کندوداران کشور به مناطق قشلاقی فارس

با آغاز فصل سرما ، مهاجرت زنبورداران کشور به مناطق گرمسیر فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس گفت : استان های چهارمحال بختیاری ، اصفهان و اراک از مناطق مهاجر فرست برای استان فارس است .

تا کنون 42 هزار کلونی زنبور عسل از مناطق سردسیر استان و کشور به شهرستان خنج کوچ داده شده اند که نسبت به سال پیش 2 و نیم برابر افزایش داشته است .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه فارس دارای 4 هزار و 100 زنبورستان و 308 هزار کلنی زنبور عسل است گفت: در این زمینه 4 هزار زنبوردار به صورت دائم و فصلی مشغول هستند .

صادقی افزود : در استان فارس سالانه 2 هزار و 500 تن عسل تولید می شود که پیش بینی می شود این میزان امسال به 2 هزار و 700 تن عسل برسد.

بارعسل تولیدی به استانهای تهران ، اصفهان ، یزد ، سمنان و مرکزی و استان های همجوار فارس صادر می شود .

وی گفت: در استان فارس از هر کندو 15 کیلوگرم عسل برداشت می شود که سه کیلوگرم بیشتر از میانگین کشوری است .

کرامت منصوری کارشناس زنبور عسل جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان عسل بسته به نوع گیاهی که زنبور تغذیه می کند از نظر مزه و موادمعدنی متفاوت است .

از جمله عسل نارنج ، گون ، کنار و گیاهان ترکیبی که مرغوب ترین آن عسل گون و کنار دارای 2/5 درصد قند ساکارز است .

عسل گون در شهرهای سپیدان ، اقلید ، آباده و عسل کنار در فراشبند ، قیروکارزین ، فیروزآباد، داراب ، لار ، لامرد و ممسنی و عسل مرکبات در جهرم ، فیروزآباد و داراب و عسل ترکیبی در شیراز ، جهرم ، فیروزآباد و داراب تولید می شود.

عسل دارای ویتامین های B ، C ، مواد معدنی از جمله کلسیم ، فسفر ، گوگرد، منیزیم ، پتاسیم و سدیم است و به دلیل اینکه درجه اسیدی عسل بالاست به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و بهترین منبع قند برای تغذیه مغز است زیرا از قندهای ساده تشکیل می شود.
برچسب ها: مهاجرت ، کندوداران ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.