سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اصلاح برنامه درسی برخی رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر دفتر برنامه ریزی و ارزیابی امور آموزشی حوزه های علمیه خواهران گفت: برنامه درسی برخی رشته‌های مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران اصلاح می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور این رشته‌ها شامل فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و فلسفه اسلامی ذکر کرد و افزود: اصلاح برنامه درسی این رشته‌ها با هدف کیفیت‌بخشی به محتوای علمی و همگام‌سازی با نیازهای علمی روز طلاب آماده ارائه به شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی این رشته‌ها ادامه داد: پس از ارزیابی‌‌های صورت گرفته از برنامه‌های درسی این رشته‌ها و اخذ نظر کارشناسان در مورد برنامه و سرفصل این دروس، اصلاح این برنامه‌ها در دستور کارگروه‌های علمی مربوطه قرار گرفته است و هم‌اکنون در مرحله نهایی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی امور آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در صورت تصویب پیشنهاد در شورای سیاست‌گذرای حوزه‌های علمیه خواهران، تعداد واحدهای درسی رشته فقه و اصول با کاهش 15 واحد به 102 واحد خواهد رسید،‌ رشته تفسیر و علوم قرآنی نیز در اصلاح پیشنهادی با کاهش 7 واحد با 98 واحد ارائه خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.