سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف سعد الحریری به دخالت در بحران سوریه

رئیس حزب المستقبل لبنان به دخالت در بحران سوریه از طریق تعیین یکی از نمایندگان حزب خود برای هماهنگی با مخالفان سوری اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار، سعد الحریری اعلام کرد عقاب صقر از نمایندگان این حزب در پارلمان لبنان از جانب وی مامور هماهنگی با مخالفان سوری شده است.
عباس فنیش گزارشگر این شبکه در این باره گفت: این مسئله دیگر در حد اخبار رسانه ای نیست. بر اساس بیانیه دفتر رسانه ای سعد الحریری، وی به عقاب صقر ماموریت داده است اوضاع سوریه را پیگیری کند. بر اساس این بیانیه الحریری اذعان کرد که صقر را مامور کرده است از طریق حمایت رسانه ای و سیاسی از مردم سوریه به هماهنگی با گروه های سیاسی مخالف نظام سوریه بپردازد. در این بیانیه آمده است عقاب صقر در اصل برای تامین کمک های انسانی برای قربانیان بحران سوریه اعم از زخمی ها، ایتام و آوارگان مامور به این کار شده است و علاوه بر این به همراه مقامات ترکیه برای آزادی لبنانی های ربوده شده در سوریه تلاش می کند.
در ادامه گزارش با اشاره به عکسی که عقاب صقر را در کنار لؤی المقداد سخنگوی رسمی شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه نشان می دهد آمده است: سمت لؤی المقداد به هیچ وجه به ماموریت انسان دوستانه ای که به عقاب صقر داده شده است تناسب ندارد. این در حالیست که لؤی المقداد در تصاویر دیگری با لباس نظامی و سلاح به دست دیده می شود.
در ادامه گزارش آمده است: اعتراف حریری در لفافه کمک های انسان دوستانه در حالیست که پیش از این برخی نشریات خارجی مثل تایمز انگلیس و نیویورک تایمز آمریکا از دست داشتن صقر در توزیع مقادیر زیادی سلاح و مهمات بین گروه های مسلح مخالف نظام سوریه خبر داده اند.
گزارشگر می افزاید: نگاهی به صفحه لؤی المقداد در فیس بوک نشان می دهد وی به شدت از عکسی که با عقاب صقر گرفته است دفاع می کند و می گوید این عکس در چارچوب تلاش ها برای آزادی ربوده شدگان لبنانی در سوریه گرفته شده است.
برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.