سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد آمریکا در سراشیبی سقوط

روسای بزرگترین موسسه مالی جهان در وال استریت آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور و کنگره این کشور، درباره بروز رکود اقتصادی جدید هشدار دادند و توافق هر چه سریعتر دو حزب را برای رفع موانع اقتصادی خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، غول های اقتصادی آمریکا که حیات خود را مدیون حمایت های دولت آمریکا در سال 2008 میلادی هستند، در این نامه نگرانی های خود را درباره موانع مالی موجود ابراز کرده و گفته اند: ادامه بن بست سیاسی و اقتصادی کنونی می تواند اقتصاد آمریکا را به رکودی مجدد باز گرداند.
این نامه که به امضاء روسای موسسات مالی و بانک های بزرگ گلدمن ساکس، مورگان استنلی، سیتی گروپ، بانک آف آمریکا، جی پی مورگان چیس، ولزفارگو و دیگران رسیده است، از اوباما و کنگره آمریکا خواسته است به فوریت توافق های دوحزبی را به انجام برسانند تا از وارد آمدن خسارات قابل توجه به اقتصاد و بازارها جلوگیری شود.
فراخوانی وال استریت به اقدامی فوری در راستای درخواست رئیس بانک فدرال آمریکا صورت گرفته است که بارها هشدار داده است سیاست ابزارهای پولی بانک مرکزی، قادر به تحمل تاثیرات چندین تریلیون دلاری موانع مالی موجود نیستند.
بن برنانکی گفته است: اقتصاد شکننده این مسئله را نمی تواند تحمل کند و مردم آمریکا نیز سزاوار سختی های بیشتر نیستند.
واشنگتن پست چهارشنبه در گزارشی نوشت: اوباما می تواند لایحه جمهوری خواهان را که خواهان توقف افزایش مالیات ثروتمندان و کاهش هزینه های نظامی است، وتو کند مگر آنکه جمهوری خواهان به درخواست وی مبنی بر افزایش مالیات برای ثروتمندان عمل کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Zahra
۱۳:۱۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
بيچاره آمريكايى ها مه اقتصادشان دارد سقوط مى كند . خدا را شكر كه ما ايرانيها مشكل نداريم و فقط بايد غصه مردم بينواى آنريكا را بخوريم