سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تنبیه کودکان از سوی والدین ترس را به دنبال دارد

تعداد زیادی از والدین آخرین راه چاره را در تربیت فرزندان تنبیه بدنی می‌دانند ، اما همواره به جای تنبیه و اعمال خشونت راه‌های بهتری هم می‌توان پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: بعضی از والدین عمدا دست به تنبیه نمی‌زنند معمولا هنگامی این رفتار از بزرگترها سر می‌زند که کنترل خود را از دست بدهند یا احساس ناامیدی کنند هنوز هم کم نیستند پدر و مادرهایی که تنبیه را به زعم خود بهترین راه آدم کردن فرزندانشان می‌دانند و آموزش درس زندگی به کودکان خود را از طریق کتک زدن یا توهین کردن جایز می‌دانند.
جهت اصلاح رفتار باید به دنبال جانشین‌های موثر برای تنبیه گشت از نظر تربیتی تنبیه وسیله‌ای حساس و خطرناک است که باید سعی شود تا حتی الامکان آن را به کار نگیرند.
برخی والدین به هنگام تنبیه فرزند خود احساساتی شده و کنترل خود را از دست می‌دهند و به او آسیب می‌رسانند.
خندان‌دل روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: انتظارهای غیر واقعی و نابجا از کودکان بدون توجه به توانایی آنها می‌تواند تنبیه را به دنبال داشته باشد تشویق و تنبیه در میان اصول تربیتی جایگاه‌های ویژه‌ای دارد که از نگاه بعضی والدین تنبیه شیوه‌ای راحت و آسانی است.
وی ادامه داد: تعدادی از والدین پرخاشگر هستند و اگر این الگو در محیط منزل وجود داشته باشد پرخاشگری کودک در این شرایط امری طبیعی است در این مواقع اگر حرکتی از فرزندانشان دیده شود از سوی والدین مورد تنبیه قرار می‌گیرد والدین باید سعی کنند تعادل خود را از دست ندهند.
خندان‌دل اظهار داشت: تنبیه جسمانی خیلی زود اثر آگاه کننده خود را از دست می‌دهد هر بار که والدین بر شدت تنبیه خود بیفزایند کودک دچار ترس و اضطراب می‌شود گاه می‌توان با خاموشی بعد از بروز رفتار کودکان باعث از بین رفتن رفتار بد کودکان شد./ل
گزارش از: ریحانه جمشیدی

برچسب ها: تنبیه ، جسمانی ، کودکان ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.