سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایعه استعفای "سوزان رایس " پررنگ تر می شود

شایعه استعفای نماینده آمریکا نزد سازمان ملل به دلیل سخنانی که درباره حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی گفته بود، در میان دیپلمات ها و خبرنگاران سازمان ملل شنیده می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، سوزان رایس، یکشنبه بیست و ششم شهریور سال جاری (شانزدهم سپتامبر 2012 میلادی) یعنی پنج روز پس از حمله ای که به کنسولگری آمریکا در بندر بنغازی لیبی رخ داد، در چندین برنامه تلویزیونی که از شبکه های گوناگون آمریکا پخش شد، علت این واقعه را که منجر به کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی شد، اعتراض مردمی به نمایش ویدئوی ضد اسلامی خوانده بود.
وی گفته بود: حادثه ای که در لیبی رخ داد، تقلیدی از اعتراضات مشابه بود که به دنبال انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در مصر صورت گرفته است.
رایس در آن مصاحبه ها و قبل از اعلام نظر رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته بود: علامتی مبنی بر اینکه آن واقعه طرح هماهنگ و یا حمله ای از قبل طراحی شده بوده است، در اختیار نداریم.
دولت آمریکا چندی پیش آن واقعه را حمله ای تروریستی نامید و همین مطلب سئوالات بسیاری را درباره اینکه چرا رایس، ماجرای کنسولگری آمریکا در لیبی را به اعتراضات ضد اسلامی ربط داده است، مطرح می کند.
شنیده ها حاکیست رایس به دلیل طرح مطالب یاد شده، تصمیم به استعفا دارد.
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا نیز استعفای رایس را به دلیل مطالبی که درباره کنسولگری آمریکا در لیبی گفته بود، خواستار شده است.
پیترکینگ، نماینده جمهوری خواه تاکید کرده است: فکر می کنم رایس باید استعفا دهد زیرا وی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل، سخنگوی سیاست خارجی این کشور در جهان است.
نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اینکه رایس گفته بود واقعه لیبی، اقدامی تروریستی نبوده است، رفتاری غیرمسئولانه محسوب می شود.
میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست و باراک اوباما دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دومین مناظره ای که سه شنبه هفته جاری صورت گرفت، واقعه رخ داده در بندر بنغازی لیبی را اقدامی تروریستی نامیدند.
سوزان رایس، نماینده کنونی دولت اوباما در سازمان ملل، از رنگین پوستان مطرح در دستگاه سیاست خارجی آمریکاست که هفدهم نوامبر 1964 میلادی و در واشنگتن دی سی به دنیا آمد.
وی دارای مدرک دکترای روابط بین الملل از دانشگاه آکسفورد است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، رایس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.