سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اختلاف نظر مرکل و اولاند در بروکسل

اختلاف نظر صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه درباره نظم بودجه ای در منطقه یورو در اجلاس سران کشورهای اروپایی در بروکسل نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از فرانس 24 ، سران کشورهای اروپایی برای برگزار ی اجلاس اروپایی در بروکسل گرد هم آمده اند. فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره تمهیداتی که می بایست در این اجلاس اتخاذ شود، اتفاق نظر ندارند.

گزارشگر این شبکه در بروکسل در این باره گفت: مرکل پس از ملاقات دو جانبه با اولاند به اختلاف نظر بین دو طرف اشاره کرد. وی صبح امروز نسبت به توافق درباره نظم بودجه ای بین هفده کشور عضو منطقه یورو با معرفی یک کمیسر اقتصادی به منظور کنترل بودجه کشورهای عضو منطقه پول واحد اروپایی ابراز امیدواری کرده بود. این در حالی است که اولاند با اجرای چنین طرحی مخالف است. چرا که وی چنین رویه ای را نقض حاکمیت کشورهای عضو تلقی می کند. اولاند طرح ایجاد اتحادیه بانکی را مد نظر دارد. رئیس جمهوری فرانسه بر این باور است که درصورت عملیاتی شدن چنین مکانیسمی تا ابتدای سال دو هزار و سیزده، بانک های اسپانیایی مستقیما در چارچوب همین اتحادیه قادر به برآورده کردن نیازهای مالی خود خواهند بود. اما مرکل و بانک های منطقه ای نمی خواهند تحت کنترل اتحادیه بانکی عمل کنند و از این رو با این طرح مخالفت می کنند.

گزارشگر در ادامه خاطر نشان کرد، با توجه به نزدیکی انتخابات محلی در اسپانیا، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا هنوز درخواستی برای دریافت کمک مالی از اتحادیه ارائه نکرده است.
برچسب ها: اولاند ، مرکل ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.