سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

در امر فرهنگ سازی باید از کار ویترینی پرهیز کرد

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: در امر فرهنگ سازی و آموزش های مربوط به جوانان و ازدواج باید از کارهای ویترینی و نمایشی پرهیز کرده و اقدامات کاربردی، عمیق و معنادار انجام داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد اطلاع رسانی «همایش های ملی بهار زندگانی» جواد محمدزاده مقدم در نشست خبری هفته ازدواج در مرکز آستان مهر با بیان این مطلب که اقدامات آموزشی و مشاوره ای آستان قدس در کشور بی سابقه است، اظهار داشت: ارائه خدمات که در دو قالب حضوری و غیر حضوری انجام می شود، به لحاظ حجم، کیفیت در استان و در سطح کشور بی سابقه است.

وی ادامه داد: این مؤسسه با توجه به اهمیت مقوله خانواده بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با سبک زندگی در حوزه مسائل جوانان، از پراکندگی اقدامات و تعدد موضوعات دوری کرده و بر روی مسائل جوانان و ازدواج تمرکز ویژه ای دارد.

محمدزاده مقدم با بیان این مطلب که این مؤسسه به یک مرجع تخصصی مسائل جوانان و ازدواج بدل شده است، افزود: با توجه به حضور پیگیری در یک دهه فعالیت و همچنین برگزاری دوره ها و برنامه های تخصصی و کاربردی حضوری و غیر حضوری چه در سطح استانی و چه در سطح ملی، موسسه به یک مرجع تخصصی تبدیل شده است.

وی رویکرد پژوهشی، مسئله مداری و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی برای مخاطبان و مشاوران را از عوامل اقبال و وثوق عمومی مرکز آستان مهر مؤسسه دانست و گفت: چاپ پرتیراژترین محصولات تخصصی روانشناختی و مشاوره ضمن رعایت ادبیات جوان از مصادیق بارز این ادعا است.

اقدام مناسبی در راستای نمادسازی انجام نشده است

محمدزاده مقدم با اشاره به آغاز هفته پیوند آسمانی اظهار داشت: با وجود تأکیدات اسلام بر ازدواج و تشکیل خانواده، نماد سازی مناسبی در راستای نمادهای اسلامی ایرانی انجام نشده است که باید با شناخت و درک نمادهای موجود، در راستای معرفی و تقویت آنها از طرق مختلف اقدام کرد.

وی از سالروز پیوند حضرت زهرا (س) و علی (ع) به عنوان یک نماد باارزش دینی و اسلامی یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی باید به نمادسازی و تقویت نمادهای اسلامی، فراتر از سایر برنامه های محتوایی توجه شود تا به شکل یک رفتار جمعی و عادت در میان افراد جوانان و خانواده ها عمومیت پیدا کند.

محمدزاده مقدم استمرار ارتباط با مخاطب و تشکیل شبکه مخاطبان مرکز آستان مهر را یکی از محورهای اصلی برنامه های مؤسسه عنوان کرد و گفت: این مؤسسه به عنوان یک مرکز تخصصی در ابعاد حضوری و غیر حضوری با داشتن بیش از 7 هزار عضو برای نخستین بار اقدام به برقراری ارتباط با تمامی اعضا به صورت یک برنامه منسجم در قالب سه سطح اعضای عادی، فعال و ویژه کرده است و در همین راستا شبکه فعالان استانی مرکز نیز طراحی شده است.

همایش بهار زندگانی به صورت ملی در 14 استان کشور برگزارمی شود

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری سلسله همایش های بهار زندگانی با امام مهربانی در 14 استان کشور در هفته پیوند آسمانی گفت: تلاش مؤسسه برای فعالیت ها و خدمت رسانی مشاوره ای و آموزشی در امر جوانان و ازدواج در سطح ملی به طراحی و عملیاتی کردن همایش هایی تحت عنوان بهار زندگانی در قالب برنامه های مختلفی همچون همایش، مسابقه، نشست تخصصی و ... انجامید.

وی تعداد مخاطبان این سلسله همایش های استانی را در حدود 6هزار نفر پیش بینی کرد و ادامه داد: مسابقات این همایش ها با هدف اشاعه مهارت های زندگی مبتنی بر سیره رضوی جهت مخاطبان و اعضای مرکز می باشد که اقامت سه روزه در مشهد مقدس برای تعداد 28 زوج و اعطای تعداد 50 بسته فرهنگی و همچنین برگزاری برنامه تجلیل از زوجین در چهار استان، برنامه تجلیل از خادمان حوزه خانواده در 6 استان و عرضه محصولات فرهنگی در پنج استان را از جمله برنامه ها و هدایای ویژه این دوره از مسابقات است.

محمدزاده در ارتباط با استان های برگزار کننده همایش سراسری بهار زندگانی اظهار داشت: استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، هرمزگان، قم، ایلام، یزد، مازندران، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی 14 استان برگزار کننده این همایش در هفته پیوند آسمانی و با عناوین مختلف هستند.

وی در زمینه برنامه های هفته پیوند آسمانی در مشهد مقدس گفت: شش عنوان برنامه در قالب برگزاری دو جلسه آموزشی، یک نشست تخصصی مشاوران، یک همایش ویژه اعضای مرکز آستان مهر، یک همایش ویژه خانواده های آستان قدس رضوی و یک همایش دانشجویی در هفته پیوند آسمانی برگزار می شود.

آستان مهر، موثق ترین مرکز مشاوره سطح استان است

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های آستان قدس رضوی مرکز آستان مهر را بزرگترین و موثق ترین مرکز مشاوره در استان معرفی کرد و اظهار داشت: مراکز و کلینیک های تخصصی مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی با میانگین پنج هزار نفر مراجعه کننده در سال، به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره در استان در حوزه خانواده و به ویژه مسائل زوجین و همسران جوان به صورت حضوری و غیر حضوری فعالیت می کند.

وی ازدواج و انتخاب همسر را نیازمند داشتن تخصص و آگاهی عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه اقدامات غیر حضوری این مرکز که در راستای افزایش آگاهی در زوجین و به ویژه جوانان انجام می شود شامل آموزش های مکاتبه ای و بسته های فرهنگی و همچنین سایت مجموعه است.

محمدزاده مقدم افزود: سایت اینترنتی مرکز آستان مهر به آدرس astanemehr.ir که تخصصی ترین سایت اطلاع رسانی در حوزه ازدواج و خانواده است در دو باشگاه فعلا مجردها و باشگاه همسران جوان با تعداد هفت هزار عضو و میانگین یک هزار و 800 بازدید در روز با 150 آیتم چندرسانه ای و بیش از 100 آیتم متنی که بیش از 95 درصد آن را تولیدات این مؤسسه تشکیل می دهد، به ارائه خدمات و آموزش های مرتبط می پردازد.

وی در ارتباط با سایر اقدامات فرهنگی و غیر حضوری مؤسسه اظهار داشت: انتشار 30 عنوان کتاب، 36 عنوان محصول دیجیتال شامل چهار هزار صفحه متن تولیدی و بیش از دو هزار و 200 دقیقه فیلم تولیدی و در مجموع یک میلیون و 235 هزار نسخه محصول از جمله اقدامات مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در حوزه ازدواج و خانواده محسوب می شود/س  


برچسب ها: مدیر ، عامل ، مؤسسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.