سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور حکم بازداشت برای رئیس بانک مرکزی عراق

دستگاه قضایی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد برای رئیس بانک مرکزی این کشور که به تخلفات مالی متهم شده حکم بازداشت صادر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از آسوشیتدپرس، اتهامات علیه سینان الشبیبی که از سال 2003 رئیس بانک مرکزی عراق بود اوایل این هفته زمانی مطرح شد که او برای یک ماموریت رسمی از عراق خارج شده بود. منتقدان دولت عراق این اتهامات را تلاشی برای به حاشیه راندن این اقتصاددان مستقل می دانند و تیم وکلای مدافع الشبیبی نیز به شدت از این اتهامات انتقاد کرده است.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی شورای عالی قضایی عراق به اسوشیتدپرس گفت علاوه بر الشبیبی پانزده مقام بانکی دیگر نیز جلب شده اند. وی به اسامی مقامات دیگر اشاره نکرد و نگفت اتهامات هر کدام از آنها چیست. بیرقدار نگفت احکام بازداشت چه زمانی صادر شده است.

تلاش های مکرر برای تماس با وزارت کشور عراق که مسئول اجرای احکام بازداشت است به جایی نرسید.

ولید محمد الشبیبی از بستگان و وکلای رئیس سابق بانک مرکزی عراق گفت از صدور حکم بازداشت بی اطلاع است و نمی داند اتهامات شامل چه مواردی است.

تحقیقات از الشبیبی و مقامات دیگر درباره اتهام تخلفات مالی ، شامل مبادله دینار عراقی با ارزهای معتبر است. بانک مرکزی عراق روزانه در بانک های محلی دلار عرضه می کند و هدفش حفظ ارزش دینار در برابر دلار آمریکاست.

به گفته مقامات بانکی عراق ، تلاش های بانک مرکزی برای تثبیت بازار ارز اوایل امسال تحت فشار ناشی از جنگ داخلی در سوریه و تحریم های بین المللی علیه ایران قرار گرفت و موجب افزایش تقاضا برای دلارهایی شد که در بغداد به فروش می رسید.
برچسب ها: عراق ، بانک ، مرکزی ، الشبیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.