سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز ساخت 800 واحد مسکوني جديد توسط رژيم صهيونيستي

سازمان غیر دولتی اسرائیلی« صلح اکنون» اعلام کرد وزارت امور داخلی اسرائیل پنجشنبه موافقت نهایی خود را با ساخت هشتصد واحد جدید مسکونی در محله شهرک سازی گیلو در بخش شرقی بیت المقدس صادر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، هاگیت افران سخنگوی جنبش ضد شهرک سازی صلح اکنون اعلام کرد:«این بدان معنا است که احتمالا مناقصه ای برای آغاز ساخت هشتصد واحد مسکونی در غرب گیلو آغاز خواهد شد.»

این مناقصه ها احتمالا در ماه های آینده منتشر خواهد شد.

محله شهرک سازی گیلو در نزدیکی شهر فلسطینی بیت لحم در کرانه باختری رود اردن قرار دارد.

این محله در بخش شرقی بیت المقدس قرار دارد که اکثریت جمعیت آن را اعراب تشکیل می دهند. این بخش از ژوئن هزار ونهصد و شصت وهفت به اسرائیل ملحق شده است.

از دید جامعه بین المللی ، الحاق این منطقه و همچنین همه شهرک های اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطینی خواه با مجوز یا بدون مجوز دولت اسرائیل باشد، غیر قانونی است .

بنابراعلام رسانه های اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که آماده می شود در انتخابات پارلمانی زودهنگام ژانویه رقابت کند ، می خواهند گزارشی حقوقی را به تصویب رساند که براساس آن شهرک های غیر قانونی ، مشروعیت می یابد و محدودیت های قانونی پیش روی گسترش دیگر شهرک ها در کرانه باختری رود اردن ، لغو می کند.

بیش از سیصد و چهل هزار اسرائیلی در شهرک های کرانه باختری اشغالی و بیش از دویست هزار تن دیگر در حدود ده محله بنا شده در بخش شرقی بیت المقدس زندگی می کنند.

حدود دویست و هفتاد هزار فلسطینی در بخش شرقی بیت المقدس زندگی می کنند.
برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، مسکونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.