سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم نشست‌های شورای حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی محکوم شد

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه تصمیم رژیم صهیونیستی را در خصوص تحریم نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیلای در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «‌ شواهد نشان می دهد اسرائیل در نشست شورای حقوق بشر در اوایل سال دو هزار و سیزده که به بررسی وضع حقوق بشر در چند کشور از جمله اسرائیل اختصاص دارد، شرکت نخواهد کرد ».

پیلای افزود: « من از این تصمیم متاسفم و امیدوارم که آنها این موضوع را دوباره بررسی کنند ».

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه نامه ای را به مقامات اسرائیلی برای اطلاع از موضع آنها ارسال کرده است، گفت:‌ « من همچنین فکر می کنم این تصمیم تاسف بار دولت اسرائیل قطع روابط با دفتر من را شامل می شود ».

وی همچنین خاطر نشان کرد هیچ کشور دیگری همکاری با کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را رد نکرده است.

ناوی پیلای، قاضی سابق اهل آفریقای جنوبی که ماه سپتامبر دومین دوره ریاست خود بر کمیساریای عالی حقوق بشر را شروع کرد، این تصمیم را « بی سابقه » توصیف کرد.

اسرائیل از مارس گذشته بعد از آنکه چهل و هفت کشور عضو شورای حقوق بشر تصمیم گرفتند درباره نقض حقوق بشر فلسطینی ها در سازمان های اسرائیلی تحقیق شود، حضور در فعالیت های این شورا را تحریم کرد.

اسرائیل عضو شورای حقوق بشر نیست اما باید از بررسی دوره ای حقوق بشر در کشورهای جهان تبعیت کند.

هیئت اسرائیل در سازمان ملل متحد در ژنو با ارسال یک نامه الکترونیکی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تل آویو قصد دارد روابط خود را با شورای حقوق بشر «‌ تا زمانی که این شورا رفتار متناقض با دیگر کشورها دارد » به حالت تعلیق در آورد.

اسرائیل علاوه بر تحقیق درباره نهادهای اسرائیلی که مارس دو هزار و دوازده در شورای حقوق بشر پذیرفته شد، به ویژه به این موضوع اعتراض دارد که همیشه با یک پوئن ثابت ( پوئن هفت ) در دستور کار شورا (سه بار در سال) قرار دارد.

اسرائیل همچنین به تصویب بیشترین قعطنامه درباره خود معترض است.
هیئت اسرائیل خاطر نشان کرد :« اسرائیل قربانی تبعیض است و ما فکر می کنیم رویکرد ما صحیح و قانونی است ».
برچسب ها: اسرائیل ، حقوق ، بشر ، تحریم ، سازمان ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.