سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تلاش براي جلوگيري از کودتا؛

امير قطر مشاوران خارجي نخست وزيرش را اخراج کرد

امير قطر در تلاش براي جلوگيري از کودتاي نخست وزير اين کشور دستور داده است همه مشاوران خارجي از جمله مشاوران صهيونيست که براي نخست وزير کار مي کنند، از قطر اخراج شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛  المنار فلسطين با اعلام اين خبر افزود منابع نزديک به "حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر  ، "حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني" نخست وزير اين کشور را متهم کردند با کمک گرفتن از مشاوران خارجي از جمله اسرائيلي ها و جذب مزدوران از برخي کشورها در آمريکاي جنوبي و وارد کردن آنها به نهادهاي نظامي و غير نظامي در تلاش است اختيار نهادهاي اصلي کشور را به دست بگيرد. 

منابع آگاه به المنار فلسطين گفتند امير قطر از طريق سازمان اطلاعاتي خصوصي خود که مسئوليت محافظت از جان وي را به عهده دارد، دستور داده است عناصر خارجي که براي حمد بن جاسم و نهادهاي ايجاد شده توسط وي کار مي کنند از قطر بيرون رانده شوند و امير قطر براي حذف نخست وزير از صحنه سياسي اين کشور در تلاش است. 

نزديکان به امير قطر که وضع جسمي خوبي ندارد به تلاشهاي نخست وزير پي برده اند به همين سبب همسر امير قطر و وليعهد وي به پاکسازي مراکز قدرتي که زير نظر نخست وزير است، اقدام کرده اند . 

برخي منابع به نقل از اطرافيان امير قطر گفتند تميم بن حمد وليعهد اين کشور به تازگي با انتصاب عناصر مورد نظر ، به سازمانهاي امنيتي تسلط يافته و شماري از افسران را برکنار کرده است.  
اين منابع گفتند همسر امير قطر با شمار زيادي از اعضاي خانواده آل ثاني که در تلاشند حمد بن خليفه را برکنار کنند و قدرت را به حمد بن جاسم تحويل دهند، به شدت درگير است.

اين منابع فاش کردند حمد بن جاسم که علاوه بر سمت نخست وزيري ، وزير امور خارجه قطر نيز است سازماني را تشکيل داده است که افراد آن در داخل و خارج قطر مستقرند و وي از اين سازمان در منازعه بر سر قدرت با امير قطر استفاده مي کند. 

اين منابع گفتند نخست وزير قطر با سازمانهاي اطلاعاتي در اسرائيل و آمريکا و ديگر سازمانهاي خارجي روابط قوي دارد و در تلاش است در کشورهاي عرب خليج فارس و مشخصا در عربستان ، امارات و سلطان نشين عمان هرج و مرج ايجاد کند و اوضاع را برهم بزند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.