سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير بوليوي تاكيد كرد

همسويي ايران و بوليوي در تحقق صلح و دوستي جهاني

سفير بوليوي در ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و برادر همواره در مسير تحقق صلح و دوستي جهاني با ما همسو و همگام بوده و است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، خورخه میراندا لویزاگا سفير بوليوي در ايران از تمامي اصحاب رسانه براي حضورشان در خانه بوليوي مكاني كه درهايش رو به آنها باز مي‌باشد تشكر و قدرداني كرد.

وي ادامه داد: شما را دعوت كرده‌ايم تا از دعوت جهاني كه دولت كشور من به سرپرستي اولين رئيس جمهور سرخپوست دنيا اوومورالف آيما جهت گردآوري مردم جهان در يك ديدار برادري و اخوت كه در درياچه تي تي كاكا در استان مانكو كاپاك از بخش لاپاز بوليوي در آمريكاي جنوبي در تاريخ 21 دسامبر 2012 درحال انجام آن مي‌باشد مطلع كنيم كه اين رويداد آغاز تابستان براي ما كه در نيمكره‌جنوبي زندگي مي‌كنيم و شروع زمستان براي شمايي كه در نيمكره‌شمالي زمين زندگي مي‌كنيد خواهد بود.

سفير بوليوي افزود: همانطور كه تمدن‌هاي باستاني بويژه تمدن مايا كه امروزه در كشورهاي گوآتمالا و مكزيك در قاره آمريكا قرار دارد پيش‌بيني كرده بودند سال ورود به چرخه كيهاني جديدي است.

لويزاگا تصريح كرد: ولي شما از خودتان سوال خواهيد كرد چرا اين واقعه نجومي بايد تمامي مردم و فرهنگ‌هاي جهان را مورد خطاب قرار داده تا براي اين بازتاب سياره‌اي گردهم آيند. زيرا در اين صورت همانگونه كه فرهنگ‌هاي باستاني سياره زمين بيان كردند اين تاريخ فقط اشاره به شروع يك دوره چرخه كيهاني ندارد بلكه اشاره به شروع يك دوره جديدي دارد كه براي بشريت به معناي زمان جديدي از اميد و فرصت براي آغاز يك دوره نوين از صلح و هماهنگي بين انسان‌ها و مادر طبيعت است كه امروزه در دسترس ما مي‌باشد.

وي ادامه داد: فرصت جديدي براي استقرار صلح در جايي كه جنگ هست، جايگزيني عشق به جاي نفرت، شادي به جاي غم، اميد به جاي نااميدي، و ايجاد اتحاد در جايي كه تفرقه است جايي كه همه با هم حركت كنيم، بدون اينكه كسي عقب بماند، جايي كه به حقوق انسان‌ها و حقوق مادر طبيعت به يك اندازه احترام گذاشته شود، جايي كه همگي بتوانيم خوب زندگي كنيم كه اين از اصلي ترين استراتژي‌هاي دولت سرخ پوست ما است  كه توسط اوومورالف آيما كه در سطح جهاني در آخرين اجلاس سازمان ملل متحد در نيويورك ارائه شد.

سفير بوليوي با اشاره به بحران جهاني نظام سرمايه‌داري تصريح كرد: ما به مرحله‌اي از زندگي رسيده‌ايم كه مشخصه آن بحران نظام سرمايه‌داري است كه از طريق استراتژي‌ها و سياست‌هاي امپرياليستي بر ملل جهان تسلط پيدا كرده است سيستمي كه در آن استثمار انسان توسط انسان ويراني و آلودگي نامحدود منابع طبيعي كه مادر طبيعت است در اختيار ما قرار داده است.

وي جنگ هاي بي‌دليل را برگرفته از عطش قدرت دانست و تصريح كرد: ميليون‌ها انساني كه در ابتداي قرن بيست ويكم هر روز در مقابل چشمان ما از طريق صفحه تلويزيون از گرسنگي جان دادند.

وي ادامه داد: اين يك بحران جهاني است كه مشخصه آن از دست‌دادن ارزشها و اصول اخلاقي حاكم بر وجدان ما براي زندگي در صلح و هماهنگي بين انسان و طبيعت مي‌باشد.

لويزاگا تأكيد كرد: امروز رئيس جمهور سرخپوست ما درحال فعاليت بر روي سه اصل اخلاقي زندگي مي‌باشد كه به استراتژي‌ها و سياست هاي دولت تبديل شده‌اند كه شامل دروغ‌نگفتن، دزدي‌نكردن، و تنبل‌نبودن است كه از اصول اجدادي ما كه مجددا اعتبار پيدا كرده نشأت گرفته است و از طريق آنها قصد ايجاد تغيير در رفتار و ارزشهاي كارمندان بخش عمومي و عموم مردم براي رسيدن به هدفي كه ما به عنوان دولت چند مليتي كه همان خوب زندگي كردن است مي باشد.

سفير بوليوي در ايران افزود: روشي كه اساسا مخالف ديدگاه پيشرفت و توسعه جهان سرمايه‌داري مي باشد كه عمدتا به دنبال بازيابي تعادل، انصاف، برابري، هارموني و صلح در بين بشريت و همچنين مابين ما انسان‌ها بشريت است.

وي افزود: ارزشها و اصول معنوي احترام به هم‌نوع و مادر طبيعت كه از اصول اوليه دانش كيهاني تمدن‌هاي جوامع سرخپوستي و بومي باستاني همه قاره‌هاي جهان مي‌باشد كه درحال حاضر يك راه حل واقعي در مقابل ارزشهاي مصرف‌گرايي و مادي‌گرايي كه سبب نابودي حيات در سياره ما مي‌باشند.

سفير بوليوي در ايران خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و برادر همواره در مسير تحقق صلح و دوستي جهاني با ما همسو و همگام بوده است.

انتهاي پيام/پ3


برچسب ها: سفیر ، بولیوی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.